Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Jaarovergang aandachtspunten

Aan het einde van het kalenderjaar en begin van een nieuw jaar dien je een aantal administratieve zaken te regelen. Cliënten kunnen bijvoorbeeld in die periode wisselen van verzekeraar, of Vecozo kan komen met nieuwe prestatiecodes. Om niets te vergeten en stap-voor-stap te werken, bieden we je een handige checklist aan. Op een overzichtelijke manier worden alle vernieuwingen gepresenteerd. Hier kun je zelf uit halen wat van toepassing voor je is.

  • Intramed 9.2

In Intramed 9.2 hebben wij de nieuwe Uzovi-codes toegevoegd van inkoopconcern Caresa en wordt de Uzovi-code van FBTO per 31 december 2017 beëindigd. Ook wordt in Intramed 9.2 de nieuwe indicatiecode (CSI 012) toegevoegd, deze is vanaf 1 januari 2018 bruikbaar.

  • Veiligheidskopie maken vóór je eerste boekhoudkundige handelingen in januari

Voor je financiële overzichten is het handig om een veiligheidskopie te maken vóórdat je boekhoudkundige handelingen (bijvoorbeeld declareren of betalingen invoeren) gaat doen in januari. Met die veiligheidskopie kunt je later in het jaar overzichten maken en vergelijken met de huidige stand van zaken. Lees hier hoe je een veiligheidskopie maakt.

  • Controle op verzekeringsrecht (COV) uitvoeren over januari

In januari mogen patiënten nog steeds wisselen van zorgverzekeraar en/of verzekering en is Vecozo bezig met het updaten van de verzekeringsgegevens. Om zo weinig mogelijk declaraties terug te krijgen, is het handig een COV uit te voeren bij de patiënten die in januari onder behandeling zijn in je praktijk. Kijk hier hoe je een COV doet over al je actieve patiënten.

  • Het actualiseren van de prestatiecodes

In 2018 komen er voor logopedie en diëtetiek nieuwe prestatiecodes bij. Beoefen je één van deze disciplines dan kun je deze codes zelf toevoegen. Hoe je zelf verrichtingscodes toevoegt laat dit filmpje zien.

  • Het bundelen en bijhouden van je contracten

Sinds vorig jaar kun je contracten van verzekeraarsconcerns samenvoegen zodat je maar één contract hebt met dezelfde tarieven. Als er dan nieuwe verzekeraars worden toegevoegd met de COV hoef je die alleen maar aan het bestaande contract toe te voegen. Dit filmpje laat je zien hoe je deze contracten samenvoegt en hoe je hier verzekeraars aan koppelt.

Let op: Vanaf 1 januari 2018 is ASR met haar labels geen onderdeel meer van het Multizorg concern. Je zult voor ASR en haar labels dus een eigen contract moeten aanmaken, zodat de juiste tarieven voor 2018 gebruikt gaan worden. Zorg dat je hier ook de tarieven van 2017 in zet, zodat declaraties en eventuele correcties over 2017 wel goed blijven gaan. Lees hier hoe je een label (verzekeraar) loskoppelt uit een contract en hoe je vervolgens dit contract kopieert. Zorg en Zekerheid blijft nog wel onderdeel van het Multizorg concern, maar hanteert (op GGZ na) net als in 2017 eigen tarieven en heeft dus ook nog steeds een eigen contract nodig. Meer informatie over Multizorg.

  • Het toevoegen van je eigen praktijktarieven en het updaten van contracttarieven

Elk jaar kun je nieuwe tarieven hanteren in je praktijk en updaten de verzekeraars haar tarieven. Zelf kun je je praktijktarieven aanpassen in de codelijsten, dat kun je zien in dit filmpje. Wil je je verzekeraarstarieven updaten kan dat vanuit het contract automatisch ingelezen worden. Hier zie je hoe dat in zijn werk gaat. Maak je gebruik van zorgproducten (in de GGZ of podotherapie) dan kan dit helaas niet automatisch. Lees hier hoe je handmatig je tarieven aanpast.

  • Hulp nodig?

Mocht je hulp nodig hebben bij een van bovenstaande stappen kun je altijd ons service centrum bellen. Ook kun je een verzoek doen voor een belafspraak. Wij zullen dan een belafspraak met je maken om je te helpen met het actualiseren van je gegevens.