“Als voormalig fysiotherapeut weet ik waar onze klanten tegenaan kunnen lopen”
Met zijn kennis van het vak en een passie voor het ondersteunen van praktijken heeft onze nieuwste accountmanager een wel héél bijzondere achtergrond: Carlo Ebbens begon zijn loopbaan als fysiotherapeut, en is sinds kort werkzaam bij Intramed als accountmanager.
De Fysiotherapeut met een Missie
“Ik heb 8 jaar lang als fysiotherapeut gewerkt. Ik behandelde voornamelijk patiënten met sportgerelateerde klachten.” De laatste jaren verzorgde Carlo de fysiotherapie van de jeugdacademie van PEC Zwolle. Hij begon te merken dat de administratieve lasten begonnen te groeien, terwijl je als therapeut vooral gefocust wilt zijn op de zorg voor je patiënten. “Het is zonde,” zegt Carlo, “want hier ben je geen fysiotherapeut voor geworden. Praktijken staan onder druk en dat merk je als werknemer. Dit deed me nadenken over mijn toekomst in het vak.”
Intramed was geen onbekende voor Carlo. “Vanaf het moment dat ik als fysiotherapeut ben begonnen, werk ik al met Intramed.” Hij maakte de ontwikkelingen van het systeem van dichtbij mee. “Als therapeut kom je er gaandeweg steeds beter achter wat je belangrijk vindt in een systeem als Intramed. Deze ervaring neem ik mee in mijn nieuwe rol als accountmanager!”
Een Nieuwe Uitdaging
Carlo zag de laatste tijd steeds vaker positieve veranderingen plaatsvinden binnen Intramed. Zijn interesse werd gewekt op het moment dat hij de vacature voor accountmanager tegenkwam. “Gezien mijn twijfel om als fysiotherapeut te blijven werken en de mooie toekomstplannen van Intramed, heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.”
De rol van accountmanager
Als accountmanager zorgt Carlo ervoor dat praktijken en therapeuten zorgeloos met Intramed kunnen werken. “Heldere communicatie en verwachtingsmanagement zijn essentieel,” benadrukt Carlo. Hij staat klaar om vraagstukken vanuit de praktijken aan te pakken en ervoor te zorgen dat deze bij de juiste mensen terechtkomen.
Als voormalig fysiotherapeut begrijpt Carlo de uitdagingen waar praktijken en therapeuten mee te maken hebben. “De ontwikkelingen binnen de fysiotherapie gaan snel,” vertelt hij. “En ik weet waar therapeuten binnen Intramed tegenaan kunnen lopen, en wat juist goed werkt. Zo ben ik de perfecte schakel tussen praktijken en onze technische afdeling.”
De toekomst van zorgverlening: Innovatieve functies voor een verbeterde praktijkervaring
Carlo ziet de toekomst van Intramed vol optimisme. “Er zijn nog veel innovatieve mogelijkheden waarmee we de administratieve lasten kunnen verlichten en de patiëntervaring kunnen verbeteren. Slim werken wordt steeds belangrijker.”
Volgens Carlo zijn er binnen Intramed een aantal functies die erg impactvol kunnen zijn voor praktijken en therapeuten. “Het Patiëntportaal en de MijnZorgApp ondersteunen perfect bij het voldoen aan eisen van zorgverzekeraars en kwaliteitsregisters,” legt hij uit. “Ze verminderen no-shows en maken afsprakenbeheer veel eenvoudiger. Daarnaast biedt Intramed Insight waardevolle informatie voor praktijken.”
Advies voor gebruikers
Carlo sluit af met een advies voor therapeuten die niet zeker weten of zij Intramed optimaal gebruiken: “De mogelijkheden binnen Intramed zijn enorm. De ontwikkelingen om het werken eenvoudiger en intuïtiever te maken bieden veel perspectief. Het is zeker de moeite waard om contact met ons op te nemen, dan vertel ik je graag meer!”