“Er kan zo veel met Intramed, en om dat allemaal eigen te maken moet je wel wat tijd investeren.”
Als logopedist help je jouw cliënten om goed te communiceren. Daarnaast ben je helaas óók veel tijd kwijt aan administratie. En dat is niet waar je energie van krijgt. Daarom helpen wij met onze software logopedisten zoals Helga Ploumen (Logopedie Ploumen) met het bijhouden van de agenda, declareren en boekhouding. Met een team van 7 medewerkers zet ze zich op 4 locaties in Arnhem in voor cliënten van alle leeftijden. Al 14 jaar zijn wij hun trouwe partner in de praktijk!
De veelzijdigheid van logopedie
Helga zit zelf al meer dan 30 jaar in het vak. “Ik had nooit gedacht dat ik een werkgever zou worden, maar zo is het toch gelopen. Het vak is ook gewoon te leuk om er mee te stoppen.” Het mooiste aan het vak logopedie? “De veelzijdigheid. We zien allerlei problemen voorbijkomen en ik vind het heel erg leuk om een beetje te puzzelen: wat hoor ik bij de patiënt? Iedereen heeft zijn eigen handleiding en manier van leren, en ik vind het heel leuk om bij te dragen in het proces van communiceren en dat te verbeteren, omdat dat zo belangrijk is in de maatschappij.”
Declareren, factureren en verslaglegging: het kost allemaal veel tijd.
In de hectische praktijkwereld is efficiënte administratie echter essentieel. Helga: “Declareren, factureren en verslaglegging: het kost allemaal veel tijd. En die tijd zou je liever besteden aan je cliënten. Intramed kan daar heel veel in helpen. Wij zijn structureel bezig om dat in te gaan zetten.” Hoe meer Helga gebruik maakt van de tools die Intramed Compleet haar biedt, hoe meer tijd zij bespaart in de praktijk. “Wat vooral heel veel helpt is het declareren. De boekhouding houd ik ook bij in Intramed, en ook dat gaat steeds makkelijker. De verslaglegging doen we natuurlijk ook. We zijn nu druk bezig met de behandelplannen, om die gestructureerd vast te leggen. Dat scheelt heel veel!” Om zo veel mogelijk uit Intramed te halen heeft Helga een werkgroep ingesteld in de praktijk. “Daar gaan we dan samen mee zitten, we kiezen een video op Intramed Expert uit en we pluizen dat onderwerp helemaal uit. Zo merken we dat we meer tijd aan zorg kunnen besteden en minder aan administratie.”
Een van de redenen dat Helga overstapte naar Intramed was de service. “Het was een hele verademing toen ik bij Intramed kwam. Ik word echt serieus genomen, word goed geholpen en ze nemen de tijd. Natuurlijk is het de afgelopen tijd wat drukker, maar ik ben er nog steeds heel tevreden over. Daarnaast hebben we een facebook groep. Dat is fijn, want we helpen elkaar én er zijn een aantal medewerkers van Intramed die hierin helpen en onze vragen of opmerkingen meenemen.”
“We gunnen onszelf vaak de tijd niet”
De afgelopen 14 jaar is er veel veranderd in de wereld van de logopedie, en daarom ook in de software. “Toch gaan die veranderingen heel geleidelijk. Dat is een proces. Dus ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Je groeit mee met alle mogelijkheden en dingen die er zijn. Er zijn wel vaak nieuwe functies waar ik van denk, ‘dat is handig, dat moeten we gaan toepassen’. Die functies kom ik tegen tijdens de webinars. Maar dan moet je er wel de tijd in investeren, zodat je die tijdwinst er weer uit kunt halen. En dat is toch een beetje zoeken en schipperen.”
Dat is dan ook de grootste uitdaging in het proces in de praktijk. “Onszelf de tijd gunnen. Er kan zo veel met Intramed, en om dat allemaal eigen te maken moet je wel wat tijd investeren. En in deze hectische tijd van wachtlijsten doen we dat vaak niet. Toch win je er echt veel tijd mee.”
Helga’s tip: “Het is echt de moeite waard”
Helga’s tip aan logopedisten die overwegen om Intramed te gaan gebruiken of over te stappen naar Intramed Compleet? “De stap is écht de moeite waard om te nemen. Mensen denken al snel dat er heel veel gedaan moet worden, maar Intramed kan je hier goed bij helpen. Aan het begin hebben wij een cursus gevolgd, en is er iemand van Intramed langsgekomen om wat dingen uit te leggen. Je moet er eventjes tijd in investeren, maar je krijgt er heel veel tijd voor terug, die je weer in het verlenen van zorg kan steken..”