MijnZorgApp: veelgestelde vragen

MijnZorgApp Start maakt vanaf 1 januari 2022 standaard onderdeel uit van Intramed Compleet. We doen er alles aan dat zo soepel en helder mogelijk voor je te regelen, maar kunnen ons ook voorstellen dat er nog vragen zijn. Hieronder vind je de meest voorkomende. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons Service Centrum via 0182 – 621 121 of helpdesk@intramed.nl.


Er staat in de loop van januari 2022 een persoonlijk voorstel voor je klaar op het portaal van MijnZorgApp, wat gebaseerd is op je gebruik van de afgelopen maanden. Zodra je zelf hebt doorgegeven voor welk abonnement je kiest, wordt dit abonnement (incl. de geldende voorwaarden) van kracht.

Er staat in de loop van januari 2022 een persoonlijk voorstel voor je klaar op het portaal van MijnZorgApp, wat gebaseerd is op je gebruik van de afgelopen maanden. Zodra je zelf hebt doorgegeven voor welk abonnement je kiest, wordt dit abonnement (incl. de geldende voorwaarden) van kracht. Je huiswerkoefeningen.nl- of AfsprakenApp-account wordt dan omgezet naar MijnZorgApp.

MijnZorgApp Start wordt toegevoegd aan Intramed Compleet. MijnZorgApp Start is één van de vier abonnementen die MijnZorgApp per 1 januari 2022 hanteert. Voor het gebruik van MijnZorgApp Start worden geen extra kosten in rekening gebracht. Tenzij je zelf samengestelde berichten gaat versturen of gebruik maakt van videobellen. Wanneer je als praktijk meer functionaliteiten wilt gebruiken dan MijnZorgApp Start biedt, kun je ervoor kiezen om op te schalen naar één van de andere drie abonnementen. Daar hoort dan ook een hoger tarief bij.

Alle klanten kunnen MijnZorgApp nu al afnemen en gaan gebruiken. Je betaalt daarvoor tot 1 januari 2022 wel nog de geldende tarieven. Vanwege de veranderingen die op stapel staan, raden we klanten met Intramed Compleet aan nog even te wachten tot de jaarwisseling 2021/2022. Wil je toch eerder starten, dan vervallen alvast de aansluitkosten voor klanten met Intramed Compleet.

Met je MijnZorgApp-abonnement kun je gebruik maken van verschillende functionaliteiten. Binnen het gekozen abonnement bepaal je zelf welke functionaliteit je wel of niet gebruikt.

MijnZorgApp Start kan zonder problemen geactiveerd worden en in de praktijk worden uitgeprobeerd. MijnZorgApp Pro en MijnZorgApp Onbeperkt kun je een maand gratis uitproberen.

MijnZorgApp is nu al voor iedere beroepsgroep relevant. Denk hierbij aan het gebruik van functionaliteiten zoals afspraken maken, inzien, verzetten, reminders versturen, videobellen en vragenlijsten verzenden. De videodatabase bestaat nu nog hoofdzakelijk uit fysio- en oefentherapie oefeningen. Maar je kunt, ongeacht je beroepsgroep, zelf bestaande video’s toevoegen, video’s kopen of opnemen en toevoegen. Er wordt veel op deze manier gewerkt.

Alle Intramed Compleet klanten beschikken per 1 januari 2022 over MijnZorgApp Start. Je bepaalt als praktijk zelf of, hoe en wanneer je ermee werkt.

Als je niet werkt met Intramed Compleet, blijven de geldende tarieven in werking voor los gebruik van de tools. Die kosten vervallen bij Intramed Compleet. Dus het kan zijn dat je met je huidige pakketkeuze en de aanvullende tools duurder uit bent dan met Intramed Compleet. Om jouw specifieke situatie te beoordelen, kun je het beste een adviesgesprek plannen bij je accountmanager.

Ja, als de zorgverlener een vragenlijst heeft gedeeld met de cliënt dan kan de cliënt deze in MijnZorgApp invullen.

Nee, het aantal Intramed-licenties is gelijk aan het aantal MijnZorgApp-licenties.

Nee, je abonnementskeuze geldt voor je gehele praktijk en kan dus niet per zorgverlener gekozen worden.

Uiteraard word je hierbij geholpen. Er zijn 24/7 verschillende hulpbronnen en kanalen beschikbaar zoals handleidingen, video tutorials, webinars en e-learnings. Kom je er niet uit, dan hebben we tussen 09.00 en 17.00 uur supportmedewerkers (van Health Train, de bedenkers va MijnZorgApp) klaar zitten waarmee afgestemd kan worden via chat, video of gewoon de telefoon. Je kunt ze bereiken via de opties op deze pagina