Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Gratis proberen

Blog: ‘Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen koers te varen’

Bianca Boels (43) is sinds 2004 logopedist. Na haar studie aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven werkte ze in diverse vrijgevestigde praktijken. In 2011 startte ze haar eigen praktijk in Hoogland: Spreekhoek.

‘Toen ik op de middelbare school zat, opperde de decaan dat logopedie misschien iets voor mij was. Ik mocht een dagje meelopen met zijn dochter die logopedist was. Ontzettend leuk en ik was meteen verkocht. Op de opleiding bleek het vakgebied veel breder te zijn dan alleen kinderen, die ik op dat dagje meelopen had gezien. In eerste instantie was dat nogal overweldigend, maar uiteindelijk vond ik het vak daardoor nog leuker.

Diversiteit
Ik werk vijf dagen per week in mijn eigen praktijk en zie dus veel kinderen en volwassenen. Ieder met een eigen persoonlijkheid. De invloed van spraak en taal op het leven is zo groot. We kunnen niet zonder. Ik wil mensen heel graag helpen om eruit te halen wat erin zit.
Mijn werk is heel divers. De meeste tijd besteed ik aan stembehandelingen, maar ik doe ook veel spraaktaal- en omft-behandelingen. En dan is er nog de preverbale logopedie en coaching. Zonder die diversiteit zou ik me gaan vervelen. Ik kan veel van mezelf kwijt in mijn werk. Humor, creativiteit, hulpvaardigheid, geduld; ik heb het elke dag nodig.

Hoge kwaliteit
Naast de behandelingen is er uiteraard nog de administratie. De laatste jaren is de administratieve druk enorm toegenomen. Behalve dat het veel werk is, beperkt het me ook in mijn autonomie. Een voorbeeld: aan stemproblemen ligt vaak een psychisch probleem ten grondslag. De patiënt zou er baat bij hebben als ik de behandeling start met coachingsgesprekken. De verzekeraar staat dat niet toe. Daardoor kan ik de patiënt niet helpen zoals ik zou willen. Toch probeer ik zo veel mogelijk mijn eigen koers te varen. Onlangs heb ik een 100 procent score gehaald voor de Kwaliteitstoets. Dat is voor mij de bevestiging dat ik hoge kwaliteit lever.

Tijdwinst
Toen ik in 2011 met mijn praktijk begon, heb ik een aantal softwarepakketten vergeleken. Van meet af aan ben ik heel enthousiast over Intramed. Het pakket werkt gemakkelijk en als je iets mist kun je het zelf toevoegen. Ook de behandeldoelen zet ik erin, waardoor ik er bewust mee bezig ben. Intramed levert daardoor een inhoudelijke bijdrage aan mijn werk. En het scheelt veel tijd, zeker nu Intramed een aantal testformulieren heeft toegevoegd. Zo staat onder andere de CELF-4 in Intramed. Het complete scoreformulier van die test is volledig geïntegreerd. Dat scheelt me vaak wel een half uur per afgenomen test, omdat ik niets meer zelf hoef uit te rekenen. Ook prettig: Intramed heeft er ook nog voor gezorgd dat de standaarddeviatie wordt uitgerekend. Een handig extraatje dat normaal niet op het formulier staat. Kortom, Intramed is een prettige ondersteuning van mijn werk.’