Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Gratis proberen

Gegevensbeveiliging

6 augustus 2018 – Met de invoering van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is er steeds meer bewustwording van gegevensbeveiliging. Dat is een goede zaak. Als praktijk ben je namelijk verantwoordelijk voor een veilige opslag en een veilig gebruik van patiëntgegevens. Maar hoe zorg je ervoor dat de gegevens van je patiënten goed beveiligd zijn?

Intramed OnLine
Zorg dat de gegevens op een veilige plek staan, zoals bijvoorbeeld bij Intramed OnLine. Een heel groot voordeel van Intramed OnLine is de (standaard) dubbele beveiliging. Omdat je online werkt met vertrouwelijke gegevens, is het extra belangrijk om de beveiliging goed te regelen. Daarom werken we niet alleen met gebruikersnaam en wachtwoord maar ook met IP-filtering. Met IP-filtering herkennen wij je als gebruiker. Dit kan door een vast IP-adres op te geven of met een VPN-verbinding die een IP-adres genereert. Dat zorgt ervoor dat al jouw patiëntgegevens bij ons veilig zijn. Wij zorgen voor het onderhoud, de updates en back-ups, zodat jij je kunt concentreren op het behandelen van je cliënt én het werken met onze software.

Wachtwoord
Ook voldoen we met Intramed aan de ISO 27001 en NEN 7510 normen, de normen voor informatiebeveiliging. We zorgen ervoor dat alle financiële en vertrouwelijke gegevens goed beveiligd zijn. Hier kun je uiteraard zelf ook een bijdrage aan leveren door gebruik te maken van Tweestapsauthenticatie (2FA of 2 factor authentication). Tweestapsauthenticatie betekent dat je pas na 2 stappen bij de patiëntgegevens kunt. De praktijkhouder of systeembeheerder kan dat in Intramed instellen. Vervolgens kunnen medewerkers inloggen nadat ze hun wachtwoord én een identificatiecode van een app ingetypt hebben. Dit werkt alleen als je inlogt met een wachtwoord, met een minimale wachtwoordsterkte van 60%. Met deze inlogbeveiliging zorg je ervoor dat het nog moeilijker wordt voor onbevoegden om bij de data in Intramed te komen.

Gebruikersrechten
In Intramed kun je verschillende type gebruikers definiëren: de praktijkeigenaar, therapeuten, administratief medewerkers of een externe boekhouder. Je wilt natuurlijk niet dat iedereen zo maar alles mag binnen Intramed. Je wilt niet dat de therapeut direct inzicht heeft in je financiële gegevens, maar ook niet dat de externe boekhouder bij patiëntgegevens kan. Dit kun je per gebruikersgroep instellen. Zo kun je elke groep eigen rechten geven en zelfs therapeuten onderling in andere rechtengroepen plaatsen mocht daar behoefte aan zijn. Gebruikersgroepen stel je als volgt in of bekijk het filmpje hierover.

Wat kan er nog meer?
Er zijn nog meer mogelijkheden om de gegevens van je patiënten beter te beveiligen. Denk bijvoorbeeld aan het afschermen van de namen in je agenda, behandelepisodes afschermen voor collega’s en het loggen van acties in Intramed. In onze help hebben we een aparte pagina ingericht waarop beschreven staat hoe alles in te stellen of te gebruiken is. Met Intramed versie 9.5 zullen we de mogelijkheden ten behoeve van de AVG verder uitbreiden/verbeteren, zoals het afschermen van de agenda en het veilig mailen naar de patiënt vanuit Intramed met ZIVVER.

Meer informatie?

Voor vragen kun je contact opnemen met ons Service Centrum op 0182 – 621 121 of helpdesk@intramed.nl.

Maar je kunt nu ook een belafspraak maken!
Voor deze nieuwe mogelijkheid geef je zelf aan op welke dag(en) en tijd(en) je het liefst gebeld wilt worden door één van onze deskundige collega’s.

Belafspraak maken