Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Hoe ga je om met retourinformatie

16 april 2018 – Als je declareert naar VECOZO, dan krijg je vervolgens ook reactie van VECOZO; de retourinformatie. Het is belangrijk dat je deze informatie leest. Hierin staat namelijk of je declaratie goedgekeurd, (gedeeltelijk) afgekeurd of geweigerd is. Lees je deze retourinformatie niet, dan weet je dus niet wat er gebeurt is met je declaraties en kun je veel geld mislopen.

Op basis van deze retourinformatie ga je vervolgstappen doen:

  • Goedgekeurd: Als je declaratie is goedgekeurd hoef je niets te doen, dit gebeurt gelukkig in 90% van de gevallen.
  • (Gedeeltelijk) afgekeurd of geweigerd: Als een declaratie (gedeeltelijk) is afgekeurd dan bekijk je vanuit Intramed wat er aan de hand is. Dit kan van alles zijn: van een verkeerd tarief omdat een contract niet goed gekoppeld is tot het gebruik van een verkeerde indicatiecode. Je crediteert de behandelingen waar het om gaat, past de gegevens aan en declareert opnieuw. Dezelfde stappen neem je bij een geweigerde declaratie. Deze crediteer je in zijn geheel (hij is immers volledig geweigerd), je bekijkt de fout en corrigeert deze. Bij een weigering gaat het meestal om het gebruik van een foute AGB-code of verkeerde standaard.

Hoe gaat dat in zijn werk?

In onze helpfunctie staat per onderdeel beschreven welke stappen je neemt. We hebben ook een handig filmpje gemaakt over het verwerken van de retourinformatie.

Maak een belafspraak met het Service Centrum

Wil je hulp of advies van het Service Centrum? Bel ons.
Of beter nog, maak een belafspraak!
Voor deze nieuwe mogelijkheid geef je zelf aan op welke dag(en) en tijd(en)
je het liefst gebeld wilt worden door één van onze deskundige collega’s.

Belafspraak maken