Intramed versie 9.28 inclusief nieuwe versie Insight

8 maart 2023 – Het is zover! De nieuwste versie van Intramed (versie 9.28) is voor jou beschikbaar. In deze versie staan verbeteringen in de verslaglegging en agenda centraal. Daarnaast zijn wijzigingen doorgevoerd omtrent de iJw 3.2 standaard voor JeugdGGZ 

 

 

 

Nieuw: Webinar met de nieuwe functionaliteiten

Na iedere nieuwe versie van Intramed geven we een webinar. Hier vertellen we je niet alleen over de nieuwe mogelijkheden – we laten ook zien hoe de vernieuwing binnen een groter werkproces werkt. Zo kun je sneller de nieuwe mogelijkheden implementeren in jouw praktijk.

Schrijf je in voor het webinar

Je kunt je gelijk voor 3 release-webinars inschrijven. Kun je dat niet meer vergeten.

Download versie 9.28

Belangrijkste verbeteringen in versie 9.28

  • Via de agenda kun je een afsprakenoverzicht versturen. Je kunt nu ook een default sjabloon voor de begeleidende e-mailtekst aanpassen en standaard gebruiken.  
  • Je kunt nu een afwijkende afspraakbevestiging versturen voor een eerste afspraak. Voor gebruikers van MijnZorgApp is dat nog belangrijker, omdat je daarmee het ontwerp van afspraakbevestigingen voor vervolgafspraken kunt uitschakelen. 
  • Je kunt de lijst met behandelrichtlijnen afstemmen op jouw praktijk door niet gebruikte richtlijnen op ‘Niet actief’ te zetten. 
  • Je kunt nu ook bij gebruik van formulieren uit een aanvullende richtlijn (bijv. het formulier Processchema Nek Zorg1 uit de verslagleggingsrichtlijn Zorg1) een behandelrichtlijn uit een eigen gemaakte aanvullende verslagleggingsrichtlijn triggeren (automatisch toevoegen). 
  • Bij een chronische klacht moeten de eerste 20 behandelingen altijd naar de verzekeraar gedeclareerd worden, ook al vergoeden ze de behandelingen niet. De correcties die je na afkeuring van de declaratie moest uitvoeren waren tijdrovend. In deze versie hebben we dit complete proces aangepakt en veel verbeteringen doorgevoerd. 
  • Je kunt geen chronische indicatiecode meer gebruiken i.c.m. directe toegankelijkheid. De binnenkomst zal in dit geval automatisch op “Verwijzing” worden gezet. 
  • Bij indicatiecodes waarbij een maximum aantal behandelingen van kracht is, worden deze voortaan automatisch aangepast in de behandelserie. Ook wanneer er bij een indicatiecode geen maximum aantal behandelingen van kracht is, wordt dit evt. aangepast in de behandelserie. 
  • Wanneer je in de behandelserie bij ‘Binnenkomst’ kiest voor ‘Verwijzing’, dan wordt in het veld ‘Verwijzer’ automatisch de huisarts van de patiënt ingevuld. 
  • In de wizard ‘Plannen van een afspraak’ wordt niet meer automatisch een vinkje bij ‘De patiënt is verwezen’ gezet. Dit gebeurde voorheen als bij een bestaande patiënt een afspraak voor een nieuwe klacht werd ingepland én er al een huisarts in de patiëntkaart was ingevuld.  
  • Wanneer een patiënt een afspraak maakt via het patiëntportaal wil je als praktijk dat de juiste duur voor de afspraak in de agenda wordt gereserveerd. Het portaal wordt nu voornamelijk gebruikt voor de eerste afspraak die over het algemeen langer duurt. In de oude situatie kon het gebeuren dat er overlap ontstond. 
  • Voor ZPM (zorgprestatiemodel) is het nu ook mogelijk om omzetplafonds te gebruiken. 

 

Performance verbeteringen 

Ook in deze versie zijn diverse wijzigingen doorgevoerd om de performance te verbeteren in de vernieuwde online omgeving: 

  • In een behandeling kun je de ‘Declaratiehistorie’ bekijken door op de gelijknamige knop te klikken. Het openen van dit scherm gaat nu sneller. 
  • In de laatste stap van de wizard ‘Plannen van een afspraak’ wordt een afspraakbevestiging per e-mail gestuurd (mits je dat hebt ingesteld). Hierdoor kon het even duren voordat de wizard voltooid werd. Dit proces is versneld. 
  • Op diverse andere plekken is overbodige code verwijderd om processen te versnellen. Voorbeelden zijn het openen van de agenda in modus ‘Periode’ en ‘Per week’, het openen van het tabblad ‘Nutriëntadvies’ en het boeken van een dagboek. 
  • In sommige formulieren kun je op de knop ‘Antwoorden verwerken’ klikken. Het verwerken van de ingevulde gegevens in andere formulieren in Intramed kon soms lang duren. Dit proces is versneld. 

 

 

Intramed Insight

Daarnaast leveren we later deze week ook een nieuwe versie van Intramed Insight op (geschikt voor, nu alleen nog, fysiotherapie).
In Intramed Insight is het Outcome dashboard vervangen door twee vernieuwde dashboards (Outcome Start en Outcome Extra). Op deze dashboards is o.a. de weergave van klinimetrie resultaten verbeterd. Ook zijn vanaf nu de resultaten van de eenmalige meetinstrumenten zichtbaar met een gemiddelde score.

Daarnaast zijn er in Insight diverse verbeteringen doorgevoerd, zoals;

  • Op de MDS dashboards voor Lage Rug en COPD is een locatiefilter toegevoegd.
  • Exporteren van gegevens naar PDF formaat is hersteld, dit werkte niet.
  • De terminologie (klacht en traject wordt episode, verzekeraar wordt concern) is aangepast.
  • De naam in de kop van het behandelomzet dashboard is aangepast naar ‘Omzet uitgevoerde behandelingen’ en de uitleg achter de “i” is uitgebreid en verduidelijkt.

Hier vind je alvast de releasenotes van Intramed Insight.

 

Ben jij een Mac gebruiker? Vergeet dan niet je workspace te verversen, zodat jij de nieuwste versie kunt gebruiken.

De complete inhoud van deze versie vind je
in de uitgebreide documentatie op Intramed Expert (het kenniscentrum van Intramed).

Het installatiebestand Intramed 9.28 en/of de releasenotes downloaden

Als je werkt met Intramed Online, dan word je automatisch geüpdatet naar de nieuwste versie.

Heb je een andere hostingprovider, dan kun je daar de aanvraag doen