Je behandeltijd zo efficiënt mogelijk benutten met het patiëntportaal

Een goede voorbereiding is het halve werk. De behandeltijd met je cliënt wil je zo effectief mogelijk benutten. Met het patiëntportaal verbeter je op een laagdrempelige manier stap voor stap de communicatie met je patiënten, én verlaag je administratieve lasten. Dit is hoe jij de behandeltijd zo efficiënt mogelijk kunt benutten met het patiëntportaal: 

Meer regie voor de patiënt: verhoogde betrokkenheid en therapietrouw 

De patiënt van nu is digitaal georiënteerd en regelt graag zaken online. Met het patiëntportaal speel je hier slim op in: patiënten kunnen zelf afspraken plannen of wijzigen, ook buiten je openingstijden. Daarnaast vullen ze thuis op hun gemak intakeformulieren en vragenlijsten in, en kunnen ze hun dossier zelf online raadplegen.  

Dit geeft niet alleen gemak, maar ook meer grip op de behandeling. Het gemak van online toegang tot zorginformatie en de mogelijkheid om op eigen initiatief gegevens in te vullen, draagt bij aan een gevoel van controle en verantwoordelijkheid. Door actief betrokken te zijn, neemt hun therapietrouw toe en dat zie jij terug in de behandeling.  

Efficiëntere zorgverlening 

Ook voor jou als behandelaar biedt het patiëntportaal voordelen. Ingevulde gegevens worden automatisch verwerkt in Intramed, waardoor jij minder tijd kwijt bent aan administratieve taken.  

De vragenlijsten importeer je met een paar klikken en geven je vooraf al een goed beeld van de klacht en het verloop. Zo kun je vanaf het eerste moment doelgerichter te werk.  

Toekomstbestendige zorgpraktijk 

Met het patiëntportaal zet je een stap richting een moderne, digitale praktijk. Je bent 24/7 bereikbaar voor patiënten, zonder dat jij altijd beschikbaar hoeft te zijn. Jij werkt efficiënter, en patiënten ervaren meer ruimte en aandacht in het behandelproces. 

Wil je weten hoe het patiëntportaal jouw werk makkelijker maakt én je patiënten meer regie geeft? Bekijk alle voordelen en mogelijkheden via de onderstaande knop!