Klaar voor de start? Zo helpen we je bij Intramed snel op weg

Neem je nieuwe software in gebruik? Dat is vaak even wennen. Je moet het besturingssysteem eigen maken of jezelf misschien wel een nieuwe manier van werken aanleren. Of je nu een startende praktijk bent of al jaren meedraait: er is genoeg om te ontdekken en natuurlijk wil je graag zo snel en gemakkelijk mogelijk aan de slag. Daarom loodsen we je bij Intramed in verschillende stappen door het installatieproces heen. Zo weet je binnen no time hoe onze software werkt en wat deze allemaal biedt. Sanya Kolster, medewerkster in het Service Centrum, vertelt hoe zij en haar collega’s je vanaf het eerste moment begeleiden en samen met jou het gehele installatieproces doorlopen.

Uitleg van A tot Z
Wanneer je start bij Intramed, wordt er altijd een afspraak voor een basisuitleg met je ingepland. Sanya vertelt: “Allereerst installeren we Intramed bij jou en helpen we bij de eerste inlog. Vervolgens leggen we alle basisvaardigheden van A tot Z aan je uit, zodat je meteen van start kan. Zo lopen we het invullen van de praktijkgegevens na en leggen we bijvoorbeeld uit waar medewerkerskaarten te vinden zijn en hoe je zelf nieuwe kaarten aanmaakt. Daarnaast kun je denken aan zaken als het aanmelden van een cliënt, het inplannen van afspraken en het instellen van verschillende disciplines. Ook geven we uitleg over sneltoetsen en filtertekens, het aanmaken van codelijsten en de verslaglegging.”

Gratis bereikbaar voor extra hulp
De basisuitleg duurt ongeveer twee uur. “De ene keer lopen we er sneller doorheen, de andere keer duurt het wat langer”, aldus Sanya. “Waar het uiteindelijk om gaat, is dat jij als klant snapt hoe Intramed werkt en dat je aan het einde van het gesprek het gevoel hebt dat je direct aan de slag kan.” Dat de uitleg veel informatie bevat, beseft Sanya goed. “In die twee uur wordt erg veel verteld. Het is logisch dat je misschien niet alles in één keer onthoudt of dat je er later achter komt dat je toch nog een vraag hebt. Zeker als startende praktijk zullen er een aantal zaken nieuw voor je zijn, waarvan je niet precies weet wat je moet doen. Daarom spoor ik mensen altijd aan om te bellen naar het Service Centrum als later blijkt dat er nog iets onduidelijk is. Daar zijn mijn collega’s en ik tenslotte voor!”


Het declaratieproces
Iets waar iedere zorgverlener mee te maken heeft, is het declaratieproces. Na de basisuitleg wordt hier daarom een aparte afspraak voor ingepland. Sanya: “Sommige klanten vinden het fijn deze afspraak meteen in te plannen, anderen wachten liever totdat ze weten wanneer ze hun eerste declaraties gaan doen. Vaak declareer je als praktijk alles aan het einde of juist aan het begin van de maand. Het kan dus zomaar zijn dat er een aantal weken tussen de eerste en tweede afspraak zit. Het is heel leuk om tijdens zo’n gesprek te zien welke stappen een klant in de tussentijd heeft gezet en hoe hij of zij Intramed eigen heeft gemaakt.”

Tijdens de vervolgafspraak loopt Sanya samen met jou door het declaratieproces heen. Ze vertelt: “We behandelen onder andere hoe je contracten, tarieven en persoonlijke AGB-codes controleert, hoe je een afspraak of een periode doorboekt, hoe je nota’s opbouwt en gegevens controleert of aanpast. Maar we leggen ook uit hoe de verwijsdiagnose werkt, hoe je nota’s per mail gebruikt en hoe je online declareert.”

Retourinformatie
Na afloop van de declaratie-uitleg wordt altijd aangeboden om op korte termijn nog een afspraak in te plannen voor uitleg over retourinformatie. Sanya licht toe: “Wanneer je declareert, krijg je retourinformatie van de verzekeraar terug. Het komt soms voor dat er opmerkingen in de retourinformatie staan, bijvoorbeeld wanneer een cliënt niet verzekerd is voor een behandeling of als er een code niet klopt. Tijdens deze afspraak leggen we uit hoe je zo’n bestand leest en hoe je vervolgens ook crediteert of corrigeert en het daarna opnieuw indient bij de verzekeraar.”


Aan de slag
Wanneer de drie gesprekken achter de rug zijn, ben jij op de hoogte van alle tips en tricks binnen Intramed. Maar ook als je helemaal up and running bent, kunnen er nog wel eens zaken naar boven komen waar je hulp bij nodig hebt. Dan helpen we natuurlijk graag. Sanya: “Je kunt sowieso terecht op onze service-pagina, video’s bekijken, een online demo volgen of de veelgestelde vragen raadplegen. Maar twijfel vooral niet om te bellen naar ons Service Centrum. Gewoon doen! Als je klant bent bij Intramed is dit helemaal gratis. Hierdoor ben jij weer snel op weg en bovendien is het fijn om even met iemand te spreken en persoonlijke uitleg te krijgen.”