Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Advies aanvragen

Stephanie & Liza: dé schakels tussen therapeut en developer

18 januari 2022 – Dit zijn Stephanie en Liza, onze UX-designers. UX is de afkorting van User Experience: het verbeteren van de online gebruikservaring. Deze twee power ladies onderzoeken hoe therapeuten het beste kunnen en willen werken. Hun bevindingen verwerken ze in een ultiem gebruiksvriendelijk softwarepakket: Intramed nxt. Kortom: Stephanie en Liza zijn dé schakels tussen therapeut en developer. Lees hoe ze te werk gaan.

Meekijken over de schouder van een therapeut
Stephanie leidt het team van software developers. Samen ontwikkelen zij de user flows binnen het nieuwe Intramed nxt: de ideale werkvolgorde. Dit doet ze op basis van grondig klantonderzoek. Stephanie: “Ik ga bij praktijken langs om te zien hoe zij werken. Wat leeft er binnen de praktijken? Welke behoeften spelen er? En wat moet er zeker in het nieuwe Intramed terugkomen? Ik neem interviews af en organiseer brainstormsessies met gebruikers.”

Als je het aan mij vraagt gaat de UX-aanpak
daadwerkelijk bijdragen aan betere en efficiëntere zorg. – Stephanie

“Ook nemen we therapeuten mee in klikbare demo-omgevingen van de nieuwe software,” vertelt Stephanie. “Ik geef ze dan een bepaalde opdracht mee, zoals: navigeer naar de declaratietool. Vervolgens kijk ik mee over hun schouder: hoe bewegen zij zich over de website? Waar klikken zij? Kunnen ze vinden wat ze zoeken? Uit die onderzoeken komen een hele hoop relevante inzichten. Die deel ik vervolgens met mijn team.”

Het doel = zo intuïtief mogelijk ontwerp
In het UX-team zit ook Liza. Zij is onze UX-interaction designer en richt zich meer op de route die de gebruiker bewandelt in de software. Welke knop moet waar staan? Hoe moet de user flow eruit zien? Liza: “Waar Stephanie meer onderzoek doet, houd ik me bezig met het daadwerkelijke opbouw van de software. De wensen en behoeften die voortkomen uit de gebruikersonderzoeken vertaal ik naar een intuïtief ontwerp. Een ontwerp waarbij je zo min mogelijk na hoeft te denken waar je moet klikken. Dat is mijn doel!” 

Het is mijn uitdaging om de de perfecte balans te
vinden tussen gebruiker, ontwerp en techniek.
– Liza

Liza bepaalt hoe het design of de route er grofweg uit moet komen te zien. Haar ontwerp stuurt ze vervolgens door naar de visual designer en developers. “We blijven steeds uitvoerig testen en waar nodig voeren we wijzigingen door. Tot slot brengen onze developers het ontwerp tot leven door middel van programmeercode.”