Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Gratis proberen

Minder administratie door nieuwe verkorte richtlijn fysiotherapie

September 2015 – Veranderingen in de markt, zoals de nieuwe KNGF richtlijn 2016 en het nieuwe Effectiviteitstraject, hebben de aanleiding gegeven om zeer kritisch naar de verslagleggingsrichtlijn te kijken. We hebben flink de bezem door de richtlijn gehaald; onze nieuwe verslagleggingsrichtlijn voor fysiotherapie is volledig herzien. Dit heeft geresulteerd in 66% minder verplichte velden!

We hadden één doel bij het samenstellen van de nieuwe verslagleggingsrichtlijn: minder tijd aan administratie.

Dit hebben we bereikt door:

  • minder klikken
  • minder scrollen
  • minder velden
  • minder verplichtingen
  • meer gebruikersgemak in de richtlijn

De nieuwe verslagleggingsrichtlijn bevat maar liefst 66% minder verplichte velden. De formulieren “aanmelding” en “anamnese” zijn samengevoegd tot 1 formulier “intake”, en de formulieren “eindevaluatie” en “afsluiting” zijn samengevoegd. Ook worden in verschillende meerkeuze vragen al het meest voorkomende antwoord gekozen.

Wij gaan er vanuit dat dit een welkome verbetering is voor de fysiotherapeut. Deze verbeteringen zullen we waar mogelijk ook doorvoeren in de verslagleggingsrichtlijnen van andere beroepsgroepen. Deze richtlijnen worden in de komende periode herzien en opgeleverd.

Door het grote aantal verbeteringen was het niet mogelijk om een conversie te maken tussen Fysiotherapie versie 35 en deze nieuwe versie. U zult er echter weinig hinder van ondervinden; de meeste wijzigingen zitten immers in de fase diagnostiek, waardoor lopende dossiers geen voordeel zouden hebben aan een conversie naar deze nieuwe versie. De versie 35 blijft uiteraard ondersteund worden voor exports en andere zaken, maar zal opgevolgd worden door versie 36. U kunt uw huidige behandelepisodes door laten lopen tot zij afgesloten worden.

Indien u de nieuwe richtlijn in gebruik wilt nemen denkt u dan aan de volgende stappen. Dit is nodig omdat er geen conversie mogelijk is tussen versie 35 en versie 36:

  • Brieven koppelen aan de nieuwe richtlijn
  • Zelf ontwikkelde aanvullende richtlijn koppelen aan de nieuwe richtlijn
  • Eigen formuliersets opnieuw inrichten
  • Standaardteksten koppelen

Tip!

Wist u dat u de veldgrootte kunt aanpassen van velden die meegroeien terwijl u typt? U kunt deze bijvoorbeeld op 2 regels zetten in plaats van 3 regels of zelfs op 1 regel! De formulieren worden hierdoor compacter weergegeven, waardoor u alle belangrijke zaken dichter bij elkaar hebt staan.
Klik hier om direct naar ons online handboek te gaan

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met het Service Centrum op telefoonnummer 0182 – 621 121 of per e-mail helpdesk@intramed.nl.