Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Intramed 9.2 beschikbaar

18 december 2017 – Intramed versie 9.2 is zojuist uitgeleverd. In deze versie hebben we, naast een aantal wettelijke wijzigingen, ook wat ongemakken opgelost en zijn er een flink aantal gebruikerswensen opgenomen.

Download Intramed 9.2 

Een overzicht van de belangrijkste functionaliteiten:

Automatisch updaten van nieuwe richtlijnen

Eén van de handigste wijzigingen die we hebben doorgevoerd is het automatisch updaten van alle nieuwe verslagleggingsrichtlijnen (EPD). Vanaf versie 9.2 krijg je een melding zodra er een nieuwe versie beschikbaar is van de richtlijnen die in jouw administratie voorkomen en kun je die direct importeren. Dit scheelt jou tijd, want handmatig downloaden en importeren via onze website is hiermee niet langer nodig!

Patiënt kan zijn eerste afspraak zelf maken via patiëntenportaal

Werk je met Intramed PLUS én de online diensten, dan kunnen jouw patiënten al hun eigen afspraken beheren via het patiëntenportaal. Vanaf januari kunnen patiënten ook zelf de eerste afspraak inplannen.

Two-factor authenticatie voor Intramed mobiel

Gebruik je Intramed mobiel? Dan kun je vanaf nu ook hier two-factor authenticatie toepassen om de kans op datalekken te verkleinen.

Tabellen voor GGZ en MSZ geüpdatet

In verband met de wetswijzigingen die per 1 januari 2018 in gaan, zijn een aantal nieuwe tabellen, producten, tarieven en wijzigingen toegevoegd voor de GGZ en Medisch specialistische zorg.

UZOVI codes bijgewerkt

De UZOVI tabellen zijn aangepast aan de wijzigingen die per 1 januari 2018 gelden. UZOVI is een identificatiesysteem van zorgverzekeraars. En met behulp van het UZOVI-nummer wordt bewerkstelligd dat jij als zorgverlener de declaraties bij de juiste verzekeraar indient.

Toestemming vastleggen voor deelname SVR/SBBGZ

Je bent wettelijk verplicht om patiënten uit te kunnen sluiten voor de export naar SVR of SBGGZ. Je kunt vanaf nu patiënten deze mogelijkheid bieden.

Automatische incasso gewijzigd

Het mandaatnummer (machtigingsidentificatie) wijzigt voortaan als het patiëntnummer, BIC of IBAN wijzigt in de patiëntkaart. Deze wijziging zorgt ervoor dat een opdracht voor automatische incasso niet meer wordt afgekeurd door de bank als één van deze velden wijzigt.

Kolom ‘medewerker’ zichtbaar in CQ-index controle scherm

In het controlescherm van de CQ-index is de kolom ‘medewerker’ toegevoegd. Hiermee is het direct zichtbaar welke medewerker de hoofdbehandelaar is van het dossier.

Dezelfde locatiecode DIS gebruiken voor de DIS export

GGZ praktijken die werken vanuit één administratie kunnen de DIS export uitvoeren en meerdere keren dezelfde locatiecode DIS gebruiken. Vanaf Intramed versie 9.2 is het mogelijk om met unieke locatiecodes te werken.

Nieuwe CSI code 12 t.b.v. fysiotherapie en oefentherapie

Voor behandelseries die je aanmaakt vanaf 2018 is er een nieuwe CSI (Indicatiecode) beschikbaar. Dit is code 12 “Nieuwe indicatie artrose heup en/of kniegewricht”. Deze code geldt voor verzekerden van 18 jaar of ouder, ten hoogste van 12 behandelingen gedurende 12 maanden.

Veilig e-mailen

Je kunt vanaf nu, via een beveiligde verbinding,  e-mailen vanuit Intramed. Hiervoor maken we gebruik van de SMTP servers van Google (Gmail) of Microsoft (Outlook 365). Via een beveiligde verbinding (secure SMTP) benaderen we de servers en slaan we deze instellingen op in Intramed onder ‘systeem gegevens’.

Plannen van afspraak in niet-inplanbaar blok niet meer mogelijk

Als je in de agenda zelf een ‘afwijkend blok’ toevoegde, werd er van die dag een apart rooster aangemaakt met een extra roosterregel; bijvoorbeeld een afwijkend blok wat op ‘niet-inplanbaar’ werd gezet. Het gevolg was dat – in bepaalde situaties – een patiënt zijn afspraak kon verzetten naar een tijd die op ‘niet inplanbaar’ stond. Dit is vanaf nu niet meer mogelijk.

Weergave afsprakenoverzicht op chronologische volgorde

Afspraken van de patiënt op het afsprakenoverzicht vanuit de agenda wordt voortaan in chronologische volgorde van datum/tijd weergegeven.

Meer informatie

De complete inhoud van deze versie vind je in de uitgebreide documentatie in de proactieve help.

Met de e-releasenotes kun je de wijzigingen bekijken middels handige filmpjes. Deze kun je direct bekijken of downloaden.

Intramed 9.2 downloaden 

Als je klant bent van Intramed OnLine, word je automatisch geüpdatet naar de nieuwste versie. Wil je zo snel mogelijk gebruik maken van Intramed 9.2, dan kun je een verzoek indienen.

Heb je een andere hostingprovider, dan kun je bij hem de aanvraag doen.

Heel veel plezier met deze versie!