Werken op ons Service Centrum? Dat ziet er zo uit

15 maart 2021 – Bij Intramed vinden we het belangrijk om onze klanten te helpen wanneer zij er even niet uitkomen. Het Service Centrum is de plek waar alle klantvragen binnenkomen. Daar zitten onze twintig medewerkers dagelijks klaar om deze telefonisch of via de mail zo goed en snel mogelijk te beantwoorden. Een van die medewerkers is Sanya Kolster, die er al acht jaar voor zorgt dat klanten optimaal gebruik kunnen maken van onze software. Maar hoe zien de werkzaamheden er op het Service Centrum zoal uit?

Uitleg van A tot Z
Sanya vertelt: “Als medewerker op het Service Centrum help je klanten echt van A tot Z. Vragen die binnenkomen zijn enorm divers. Denk bijvoorbeeld aan het installeren van Intramed op een nieuwe computer, het instellen van rechten die medewerkers hebben, het koppelen van een meetinstrument of behandelserie aan een dossier, het oplossen van een foutmelding of het exporteren van gegevens vanuit Intramed.”

Naast het oplossen van problemen waar bestaande klanten tegenaan lopen, ondersteunt het Service Centrum ook nieuwe klanten bij het gebruik van Intramed. Zij krijgen allen een basisuitleg. “We loodsen beginnende klanten door het volledige installatieproces heen, zodat zij binnen no time weten hoe onze software werkt en wat het allemaal biedt. Dit begint bij het helpen met de installatie van Intramed en het nalopen van praktijkgegevens. Vervolgens leggen we uit hoe therapeuten een cliënt aanmelden, een afspraak inplannen of verschillende disciplines instellen. En natuurlijk brengen we hen op de hoogte van sneltoetsen, filtertekens en codelijsten die het werk vergemakkelijken.”

Declaraties en retourinformatie
Na de basisuitleg wordt er een aparte afspraak ingepland om samen door het declaratieproces heen te lopen. Sanya: “Iedere zorgverlener heeft te maken met declaraties. Tijdens deze afspraak behandel je onder andere hoe iemand contracten, tarieven en persoonlijke AGB-codes controleert, hoe je een afspraak of een periode doorboekt, hoe je nota’s opbouwt en gegevens controleert of aanpast.” Na afloop wordt ook altijd aangeboden om een afspraak voor uitleg over retourinformatie in te plannen. “Wanneer een klant declareert, krijgt hij retourinformatie van de verzekeraar terug. Tijdens deze afspraak leggen we uit hoe je zo’n bestand leest en hoe iemand vervolgens ook crediteert of corrigeert en het daarna opnieuw indient bij de verzekeraar”, aldus Sanya.

Gratis bereikbaar voor hulp
Voor Sanya draait het werk echt om het helpen van mensen. Ze vertelt: “Klanten van Intramed kunnen het Service Centrum gratis bereiken. We staan heel graag voor ze klaar. Waar het uiteindelijk om gaat, is dat je aan het einde van het gesprek het gevoel hebt dat je klant direct weer aan de slag kan. Daar sta ik voor. Dat mensen tevreden ophangen en hun dankbaarheid uiten, geeft mij echt voldoening. Daarnaast benadruk ik ook altijd dat mensen niet moeten schromen om ons te bellen als later toch nog blijkt dat er iets onduidelijk is. Daar zijn mijn collega’s en ik tenslotte voor! ”

Informele werksfeer
Naast de werkzaamheden zelf, is de sfeer op de werkvloer natuurlijk ook erg belangrijk. “Op het Service Centrum zijn we een hechte club, die elkaar graag helpt”, aldus Sanya. “Er heerst een huiselijke, gezellige sfeer. We zijn allemaal serieus bezig met ons werk, maar er wordt ook zeker gelachen. En als het nodig is, ondersteunen we elkaar natuurlijk waar mogelijk.”

Kom jij ons Service Centrum versterken?
Krijg jij ook een kick van het oplossen van problemen? En heb je een passie voor het helpen van mensen? Mooi! Dan is de functie van Service Centrum Medewerker misschien wel wat voor jou. Bekijk de vacature hier en reageer!