Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Gratis proberen

Tips voor thuiswerken en FAQ

Thuiswerken is in deze bijzondere tijd het ‘nieuwe werken’ geworden. Gelukkig is er veel mogelijk om thuis te werken met diverse software. Op deze pagina vind je handige tips, installatiehandleidingen (instructies) en ‘veel gestelde vragen’ om je op weg te helpen.

 

Kijk ook eens op de corona-tips pagina

Als je de aanvraag voor de afsprakenapp of mijnzorgapp hebt afgerond, kan je op de beheerpagina alle stappen doorlopen om de koppeling in te stellen. Open de handleiding voor meer informatie over de stappen die genomen moeten worden om Intramed en de App te koppelen. Ervaar je problemen met het configureren van de AfsprakenApp dan kun je rechts onderin op de pagina beheer.mijnzorgapp.com een chat starten met een van de medewerkers die je verder kan helpen met de stappen.

Invoeren behandelcode voor beeldbellen

Prestatiecode toevoegen
Er kunnen 4 codes worden aangemaakt om de afsprakenapp te laten herkennen dat het om een beeldbel-consult gaat. Dit zijn de codes 510 t/m 519. Volg onderstaande stappen:
  • Ga naar menu [Systeem], [Tabellen], [Codelijsten].
  • Dubbelklik op de codelijst waaraan je de code wilt toevoegen.
  • Ga naar tabblad “3. Behandelcodes”.
  • Klik op  om een nieuwe verrichtingcode toe te voegen.
  • Vul bij het veld “Nummer” een code van 510 t/m 519 in.
  • Vul bij het veld “Declaratiecode” de code in waaronder deze behandeling naar de verzekeraar moet worden gedeclareerd (bijv. code 1000 voor zitting fysiotherapie)
  • Bewaar de gegevens ("F5" of ).

Kijk voor uitgebreidere informatie in onze online help

Tarievenupdate
Na het toevoegen van deze codes zal je nog een tarievenupdate moeten uitvoeren om de juiste tarieven in te laden voor deze codes per verzekeraar. Volg hiervoor de volgende stappen.
  • Ga naar [Bestand] [Contracten]
  • Klik op “Opties” – “Tarieven updaten”
  • Klik op “Volgende”
  • Selecteer voor elk contract de juiste tarievenlijst.
  • Klik op “Voltooien”
  • Klik op “OK”

Kijk voor uitgebreidere informatie in onze online help

We streven ernaar om deze binnen 24 uur op werkdagen aan te sluiten. Zodra deze is aangesloten ontvang je hierover bericht.

De koppeling met de afsprakenapp is niet real-time. Wanneer er gesynchroniseerd wordt is afhankelijk van hoe de connector is ingesteld. Bij Intramed Online gebeurd dit elke nacht. Werk je niet met Intramed Online dan kan je dit navragen bij jouw beheerder. LET OP! Gebruik je de online diensten van Intramed kan je ook een koppeling via de webservices maken, waardoor er vaker gesynchroniseerd wordt. Hoe dit moet kan je nalezen in deze procedure.

De app kan gedownload worden in de AppStore en PlayStore. Hierin kan je zoeken naar MijnZorgApp of AfsprakenApp afhankelijk van welk product je hebt afgenomen.

Omdat de belafspraak geheel via de app en internet verloopt wordt je telefoonummer niet zichtbaar bij de patiënt.

In dit geval ben je vergeten de tarievenupdate nog uit te voeren. Kijk onder de instructies hoe je deze alsnog kan uitvoeren.

Kijk onder het kopje “Instructies” om deze stappen na te lezen.

Dit betekent dat de koppeling met huiswerkoefeningen niet goed is ingesteld in Intramed. Het probleem kan zijn dat een verkeerde administratie staat ingesteld of de gebruikersgegevens voor de medewerker niet of onjuist zijn ingevuld. Kijk in de procedure in de paragraaf “2.2 online dienst huiswerkoefeningen instellen” hoe je de juiste gegevens kunt terugvinden en invullen.

Werk je met Intramed Online, Comvio of Rono-IT dan wordt dit voor jou geïnstalleerd. Werk je niet met een van deze partijen dan heb je de instructies en software voor de installatie toegestuurd gekregen. Mocht je er met de instructies niet uitkomen dan kan je hiervoor een gratis installatieafspraak maken via https://outlook.office365.com/owa/calendar/EnovationBV@enovationgroup.com/bookings/ en kiezen voor optie 7.

Staat je vraag er hier niet bij, kijk dan eens op op de kennisbank van de appsotheek voor nog meer informatie.

Er zijn vanuit de overheid en Zorgverzekeraars Nederland hulpregelingen aangeboden om het omzetverlies te beperken of te zorgen voor een continuïteitsbijdrage. We hebben de belangrijkste regelingen en rapportages die je hier voor kunt gebruiken, verzamelt in een document, zodat je een goed overzicht hiervan krijgt. Je kan dit document via onderstaande link downloaden. Mocht je nog aanvullingen hebben op dit document hebben dan vernemen we dit graag.

Download het document voor de hulpregelingen

Als patiënten afzeggen of niet meer komen omdat de praktijk dicht is wil je dat natuurlijk kunnen registreren. Dit kan eenvoudig door gebruik te maken van handelingen. Zo zorg je dat er niets gedeclareerd wordt, maar dat je wel de tijd die je met de patiënt gereserveerd had blijft staan. Dit kun je dan in een overzicht uitdraaien.

Handeling toevoegen Via [Systeem], [Tabellen], [Handelingen] kun je met de groene plus een handeling toevoegen. Vul de velden in, gebruik als omschrijving bijvoorbeeld “Afzegging i.v.m. Corona” en sla vervolgens op met . Je kunt voor diverse type behandelingen natuurlijk meerdere handelingen aanmaken, zodat je ook kan zien wat voor soort behandeling er is afgezegd.

Handeling invoeren Je kunt de handeling in de agenda toevoegen door in de agenda naar de afspraak met de patiënt te gaan. Je kunt dan via “Opties”, “Handeling” een handeling toevoegen. Let erop dat je de tijd juist invult en ook de handeling en de patiënt koppelt. Zo krijg je een goed overzicht van zowel het aantal handelingen als de juiste duur ervan.

Behandeling verwijderen Als je de handeling hebt toegevoegd kan je de behandeling verwijderen met het kruisje rechtsboven. Let erop dat je dan ook het journaal uit de behandelepisode verwijdert, dus mocht je vooraf al iets ingevuld hebben in de verslaglegging van deze behandeling dan raak je dit kwijt.

Overzicht handelingen uitdraaien Je kunt een overzicht uitdraaien van je handelingen via [Rapporten], [Tijdsbesteding], [Uren overige handelingen…]. Hier kun je als je wilt nog filteren op de zojuist aangemaakte handeling via tabblad ‘2. Notities/Handelingen’. Je krijgt nu een overzicht met het aantal handelingen en de tijd die je eraan besteed hebt.

Bij het toevoegen van een handeling in de agenda kan je een patiënt aan de handeling koppelen. Als de handeling eenmaal is opgeslagen, kan je het veld “Patiënt” niet meer aanpassen. In dit geval kan je de bestaande handeling verwijderen en deze opnieuw invoeren, waarbij je dan direct in het veld “Patiënt” de juiste patiënt selecteert.

Er zijn drie oorzaken waardoor deze rapporten niet dezelfde cijfers tonen. En eigenlijk ook niet met elkaar vergeleken kunnen worden.

  • Moment van omzet.
    De maand waar de omzet aan wordt toegekend verschilt per rapport. Het rapport “Omzet per maand” kent de omzet toe aan de maand waarin de behandelingen gedeclareerd worden. Het rapport “Uitgevoerde behandelingen per maand” kent de omzet toe aan de maand waarin de behandeling heeft plaatsgevonden. Een behandeling die in januari wordt uitgevoerd, maar in februari wordt gedeclareerd, verschijnt dus bij “Omzet per maand” in de maand februari en bij “Uitgevoerde behandelingen per maand” in januari.
  • Onderwerpen van omzet
    Het rapport “Uitgevoerde behandelingen per maand”, kijkt, zoals de naam al aangeeft, alleen naar de omzet van behandelingen. In Intramed kan je echter ook omzet genereren uit andere zaken:
    • Abonnement.
    • Artikelverkoop.
    • Hulpmiddelen.
    • Zorgproducten
    Deze omzetcijfers zie je dus niet terug in het rapport “Uitgevoerde behandelingen per maand”. In het rapport “Omzet per maand” worden alle omzetten meegerekend in de cijfers. Je kan in dit rapport wel filteren op het type omzet indien gewenst.
  • BTW
    Het rapport “Uitgevoerde behandelingen per maand” toont de bedragen inclusief BTW, het rapport “Omzet per maand” toont de bedragen exclusief BTW.

Hier worden de behandelingen aan toegekend waar geen verzekeraar voor kon worden gevonden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan behandelingen die ten laste komen van de aanvullende verzekering, maar de patiënt is niet aanvullend verzekerd.

LET OP! Gebruik je voor tele-consulten de MijnZorgApp of AfsprakenApp kijk dan daar voor het instellen van deze codes. De code voor telefonisch consult kan je wel vanuit onderstaande tabel opnemen.

Prestatiecode toevoegen.
  • Ga naar menu [Systeem], [Tabellen], [Codelijsten].
  • Dubbelklik op de codelijst waaraan je de code wilt toevoegen.
  • Ga naar tabblad “3. Behandelcodes”
  • Klik op  om een nieuwe verrichtingcode toe te voegen.
  • Vul de velden in. (zie onderstaande tabel voor codes.)
  • Bewaar de gegevens ("F5" of    ).
  • Voeg eventueel nog meer verrichtingcodes toe of sluit het scherm ("ESC" of )

Kijk voor uitgebreidere informatie in onze online help

DisciplineNummerOmschrijvingOverige instellingen gelijk aan code
Fysiotherapie1920Telefonisch consult1000
Logopedie4002Individuele zitting telelogopedie4000
Logopedie4010Telefonisch consult4000
Logopedie4309Zitting telelogopedie stotteren4000
Logopedie4312Zitting telelogopedie afasie4000
Ergotherapie5010Telefonisch consult5010
Oefentherapie2700Telefonisch consult2000
Tarievenupdate
Een aantal verzekeraars heeft de tarieven veranderd of nu pas ingekocht. Deze zijn verwerkt in onze tarievenupdate.
  • Ga naar [Bestand] [Contracten]
  • Klik op “Opties” – “Tarieven updaten”
  • Klik op “Volgende”
  • Selecteer voor elk contract de juiste tarievenlijst.
  • Klik op “Voltooien”
  • Klik op “OK”

Kijk voor uitgebreidere informatie in onze online help

Dan is de code nog niet toegevoegd aan de codelijst. Kijk onder het kopje “Instructies” hoe je de code kunt toevoegen.

Dit kan door het uitvoeren van de tarievenupdate. Kijk onder het kopje “Instructies” hoe je deze kunt uitvoeren.

Nee dat hoef enkel als je echt alleen telefonisch de klant behandeld. Doe je dit via beeldbellen bijvoorbeeld met behulp van de MijnZorgApp, dan kan je gewoon de reguliere codes van een behandeling declareren, als de inhoud, kwaliteit en de duur minimaal gelijk is aan een behandeling die je in de praktijk of aan huis zou kunnen leveren.

De code bestaat al of is al eens eerder toegevoegd. Waarschijnlijk is deze nu niet meer actief. Onderin naast de knop “Printen” staat een vinkje bij actief, zet dit vinkje uit. Nu kan je de code vinden in de lijst en deze dubbelklikken. Zet rechts bovenin het veld “Actief” op Ja.

Hieronder vind je links naar onze online help met betrekking tot het versturen van een mailing:
Mailing vanuit de patientenlijst.
Mailing vanuit de agenda.
Mailing vanuit de artsenlijst.

Wil je liever alle e-mail adressen exporteren naar een csv-bestand, dan kan je in Intramed hier een exportontwerp voor aanmaken en invoeren. Lees hiervoor de volgende 2 instructies:
Exportontwerp toevoegen
Export maken van e-mail adressen
Of bekijk het tips & tricks-filmpje wat we hierover hebben gemaakt.

Dit is helaas op dit moment niet mogelijk in Intramed.

Dit kan door in Intramed de SMTP gegevens van je mailprovider in te vullen onder [Systeem] [Organisatie] [E-mail instellingen]. Kijk voor uitgebreide instructies in onze online help

Je kunt dit helaas niet met een actie aanpassen, dit omdat voor het versturen van een mailing nadrukkelijk toestemming van de patiënt nodig is. Wel kun je een mailing naar deze patiënten versturen. Dit kun je doen door de kolom ‘Mailing toegestaan’ toe te voegen in het patiëntenoverzicht via [Bestand], [Patienten], rechtermuisknop op een willekeurig veld in de kolom (bijv. Achternaam), klik vervolgens op ‘Indeling’ en dan krijg je alle velden te zien welke je kunt toevoegen. Wanneer deze kolom is toegevoegd zie je dat dit gevuld is met ‘Ja’ of ‘Nee’. Als je de patiënten ook wil mailen die het vinkje voor de mailing niet aan hebben staan, dan filter je die kolom op “Nee”. Zodra je via [Printen] naar ‘Mailing’ gaat kun je in de filters aangeven dat je alleen een mailing wilt sturen naar patiënten die mailing toegestaan op ‘Nee’ hebben.

Je ziet alleen maar de patiënten die een vinkje aan hebben bij het veld “Mailing toegestaan” in de patiëntkaart op tabblad ‘2. Financieel/Mailing’

Voor het gebruiken van Intramed Online thuis kan je gebruik maken van de volgende links:
Windows-PC:
  • Ga naar https://dynamisch.intramedonline.nl
  • Log in met het account dat je wilt toevoegen aan de VPN-software
  • Klik linksbovenin op “Externe toegang” of “Remote Access”
  • Kies hier voor de 2e “Downloaden” knop om de extra configuratie te downloaden.
  • Voer het installatieprogramma uit wat gedownload is, als deze is voltooid kan je ook met dit account een VPN-verbinding maken. (Het kan zijn dat een herstart van de PC nodig is)
MAC:
  • Ga naar https://dynamisch.intramedonline.nl
  • Log in met het account dat je wilt toevoegen aan de VPN-software
  • Klik linksbovenin op “Externe toegang” of “Remote Access”
  • Kies voor de 3e “Downloaden”-knop om de extra configuratie te downloaden.
  • Als het bestand is gedownload kun je deze dubbelklikken om te importeren in Tunnelblick.
Android telefoon/tablet:
  • Ga naar https://dynamisch.intramedonline.nl
  • Log in met het account dat je wilt toevoegen aan de VPN-software
  • Klik linksbovenin op “Externe toegang” of “Remote Access”
  • Kies voor de onderste “Installeren”-knop om de extra configuratie te openen met OpenVPNConnect
  • Klik in OpenVPNConnect rechtsboven op “Import”
  • Klik op de map waarin het profiel is bewaard.
  • Klik vervolgens onderin het scherm op “Select”.
  • Er wordt getoond wat er geïmporteerd gaat worden. Klik rechtsboven op “Importeren” om de configuratie te importeren.
Ipad / Iphone:
  • Ga naar https://dynamisch.intramedonline.nl
  • Log in met het account dat je wilt toevoegen aan de VPN-software
  • Klik linksbovenin op “Externe toegang” of “Remote Access”
  • Kies voor de onderste “Installeren”-knop om de extra configuratie te openen met OpenVPNConnect
  • Klik op het groene plusje achter het nieuwe profiel (dynamisch.intramedonline.nl/…).
  • Typ je gebruikersnaam (bijvoorbeeld jjansen@intramed.nl) en wachtwoord in.
  • Activeer de “Connection” en kies “Yes” bij de bevestigingsvraag.

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben afhankelijk van het type Intramed OnLine account dat je hebt. Als je een dynamisch account hebt, kan het zijn dat de VPN (programma genaamd Sophos) niet aan staat. Zie je rechts onderin een “stoplicht” icoontje? Is de status rood? Dan moet je nog verbinding maken (via rechtermuisklik op het icoon en klik op “Verbinden”). Staat het op oranje en je ziet geen inlog scherm of de status is groen en de website laadt nog steeds niet, dan moet de VPN afgesloten worden en opnieuw worden opgestart. Afsluiten doe je via rechtermuisklik op het icoon, “Afsluiten”. Zodra de VPN Sophos is afgesloten kan je deze weer starten door in het startmenu van Windows te zoeken naar “Sophos”. Heb je een basis account, dan kan het zijn dat je IP-adres is veranderd waardoor je niet meer op onze website kan komen. In dit geval kan je hier je nieuwe ip-adres doorgeven.  Intramed OnLine zal dan het IP-adres op werkdagen binnen 24 uur toevoegen. Om te controleren wat jouw IP-adres en provider is ga je naar: www.watismijnip.nl.

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben afhankelijk van het type Intramed OnLine account dat je hebt. Als je een dynamisch account hebt, kan het zijn dat de VPN ((OpenVPN of Tunnelblick) niet aan staat. In het geval van een dynamisch account moet deze aan staan, voordat de icoontjes zichtbaar zijn. Als het niet lukt om een VPN-verbinding te maken kijk dan onder de vraag “Mijn VPN software (Sophos, Tunnelblick, OpenVPN) kan geen verbinding maken.”

Heb je een basis account, dan kan het zijn dat je IP-adres is veranderd waardoor je niet meer op onze website kan komen. In dit geval kan je hier je nieuwe ip-adres doorgeven.  Intramed OnLine zal dan het IP-adres op werkdagen binnen 24 uur toevoegen. Om te controleren wat jouw IP-adres en provider is ga je naar: www.watismijnip.nl.

Als je deze melding krijgt probeer je nog met versie 9.11 verbinding te maken, maar heb je versie 9.12 nodig.

Werk je met een Windows machine, maar zie je geen icoontje van 9.12 staan, neem dan contact op met de helpdesk.

Werk je met een Apple machine en je ziet geen 9.12 icoontje staan, probeer dan de icoontjes even te verversen. Door met de rechtermuisknop op de tekst “Intramed Online” te klikken en dan te kiezen voor “Refresh” of “Verversen”.

Mocht dat niet helpen neem dan contact op met de helpdesk.

Je krijgt een melding als:
  • Binnenkomst = Verwijzing en het veld verwijzer is leeg;
  • Binnenkomst = Directe toegankelijkheid en het veld verwijzer is ingevuld

Dezelfde controles worden voortaan ook uitgevoerd via [Financieel], [Declaraties], [Gegevens controleren en aanvullen]. Ook dan zie je een foutmelding bij de behandelserie. Heb je een fout 43, dan wordt de behandelserie niet gedeclareerd tot je dit aanpast.


Het invullen van een verwijzer zorgt ervoor dat de melding verdwijnt en het declareren weer lukt. Het kan zijn dat je het veld niet kunt vullen of wijzigen. De reden hiervoor is dat de behandelserie een vervolg is op een voorgaande behandelserie en daarvoor moet het veld “Vervolg van” leeggehaald worden om de wijziging te kunnen doen.

Kijk op de supportpagina van PhysiTrack voor het instellen van de koppeling. Voor ondersteuning bij het maken van de koppeling kan je contact opnemen met de helpdesk van PhysiTrack. De beeldbelfunctie van PhysiTrack werkt niet in combinatie met Intramed Online.

De beeldbelfunctionaliteit werkt niet met Internet Explorer. Het beeldbellen met PhysiTrack werkt niet in combinatie met Intramed Online. Je kan hiervoor in je lokale browser inloggen op PhysiTrack en dan van daaruit het beeldbellen starten. Werk je via een Terminal Server dan kan je de beheerder contact op laten nemen met PhysiTrack om na te gaan hoe ze dit binnen de terminal server omgeving mogelijk zouden kunnen maken.

Werk je al lokaal met PhysiTrack en ervaar je problemen met beeldbellen dan kan je het beste contact opnemen met de helpdesk van PhysiTrack.