Wij krijgen een nieuwe server, hoe kan ik de data overzetten? En zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Zodra er een nieuwe server ingericht wordt, moet op de nieuwe server Pervasive Server editie geïnstalleerd worden. Als je van een andere server afkomt, moet je daar eerst de licentie van Pervasive deactiveren voordat je de licentie op de nieuwe server activeert.

Als je dat niet doet, wordt de licentie geblokkeerd en moet je contact opnemen met ons Service Centrum of de leverancier van de licentie om deze te deblokkeren.

Zodra Pervasive actief is, kan de data map van de oude server gekopieerd worden naar de nieuwe server. Als de data is overgezet naar de nieuwe server en je hebt de Intramed data map gedeeld (zodat deze via het netwerk te bereiken is), moeten de clients nog aangepast worden. Deze clients kijken namelijk nog naar de oude server en moeten aangepast worden naar de nieuwe locatie.

Let op: laat de volgende stappen door een systeembeheerder uitvoeren!

Open op de client computers Windows Start, “Uitvoeren”, typ “regedit” in en druk op “Enter”. Het register wordt geopend. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Convenient\Intramed\Databases\Standaard administratie

Dubbelklik op “Location” en vul het pad in naar de data map die je geplaatst hebt op de nieuwe server. Zodra deze actie is uitgevoerd kunnen de clients direct werken binnen Intramed in de data van de nieuwe server.

Gerelateerde vragen

  • Werkt Intramed ook op de MAC?

    Via verschillende methodes kun je met Intramed werken op de MAC. Maar het werkt niet op de native manier.

    Lees meer
  • Hoe maak ik een back-up van de Intramed database?

    Om een back-up te maken van de Intramed database (een zogenaamde “Veiligheidskopie”), ga je in Intramed naar menu [Systeem], [Kopiëren], [Veiligheidskopie maken…].

    Lees meer
  • Ik heb een nieuwe computer. Hoe installeer ik Intramed daar op?

    Als je met Intramed Online werkt dan hoef je, afhankelijk van het type van de Intramed Online account, weinig te installeren. Heb je een basic account, dan kun je je direct aanmelden.

    Lees meer
  • Hoe kan ik mijn computer koppelen aan de computer van mijn collega zodat wij samen in 1 administratie kunnen werken?

    Het is mogelijk om binnen Intramed te werken in 1 administratie, met 2 computers. Hiervoor moet een hoofdcomputer aangewezen worden waar de database op bewaard wordt.

    Lees meer
  • Ik wil niet dat mijn medewerkers overal bij kunnen, hoe kan ik hun rechten instellen / beperken?

    Elke medewerker behoort tot een gebruikersgroep (instellen op tabblad 1 van de medewerkergegevens). Voor elke gebruikersgroep kun je specifieke gebruikersrechten instellen (via menu [Systeem], [Organisatie], [Groepen]).

    Lees meer
  • Ik wil graag dat nieuwe patiënten zich via onze website kunnen aanmelden en/of vragenlijsten kunnen invullen, hoe regel ik dit?

    Met de Online diensten is het mogelijk om je patiënt online te betrekken bij het behandelproces. Ook kan de patiënt zijn afspraken online beheren. De Online diensten verminderen de administratiedruk voor jou en je collega’s.

    Lees meer
  • Ik wil Intramed kunnen inzien op mijn mobiele telefoon of tablet, hoe doe ik dat?

    Dat doe je met Intramed mobiel; een nieuwe dienst van Intramed. Het is een web-applicatie waarmee je je eigen agenda kunt inzien en gedeeltelijk beheren. Gebruik je Intramed OnLine, dan is deze dienst gratis!

    Lees meer
  • Wat zijn Intramed accounts en wat zijn Intramed licenties?

    Veelal wordt met “accounts van Intramed” de Intramed OnLine gebruikersaccounts bedoeld. Dit is het aantal basic, dynamisch of platina accounts wat je als praktijk bij ons afneemt om in Intramed OnLine te kunnen inloggen.

    Lees meer
  • Melding ontvangen als patiënt bijna door zijn vergoeding is

    Op tabblad ‘5. Agenda’ van de systeemgegevens kunt u bij de velden ‘Waarschuwen bij ruimte (zittingen)’ en ‘Waarschuwen bij ruimte (behandelduur)’ invullen bij hoeveel resterende behandelingen/ resterende behandeltijd u gewaarschuwd wilt worden.

    Lees meer
  • Kan ik de agenda synchroniseren met mijn eigen elektronische agenda?

    U kunt uw agenda vanuit Intramed exporteren naar uw eigen elektronische agenda, maar synchroniseren kan niet.

    Lees meer
  • Niet al mijn patiënten worden gecontroleerd met een COV-controle

    Als u de COV-controle via de agenda hebt uitgevoerd, komt dat waarschijnlijk doordat de betreffende patiënt buiten de ingestelde filters valt. Pas de filters aan, zodat de patiënt wel gecontroleerd wordt.

    Lees meer
  • Hoe kan ik de tijden in de agenda aanpassen?

    De tijden in de agenda kunt u aanpassen in het rooster. De tijd van een behandeling kunt u aanpassen door de behandeling te openen en het veld ‘Tijd’ te wijzigen.

    Lees meer
  • Hoe kan ik afspraken vinden in de agenda?

    In de agenda kunt u via de knop ‘Opties’, optie ‘Zoek afspraak…’ een afspraak zoeken. U kunt ook de sneltoets ‘F9’ gebruiken.

    Lees meer
  • Welke filtertekens zijn er beschikbaar in Intramed?

    Met behulp van filtertekens, kunt u in Intramed gedetailleerde filters instellen. Dit is vooral handig bij het opstellen van rapporten. Klik op ‘Lees verder’ voor een volledig overzicht.

    Lees meer
  • Hoe vind ik een vrije ruimte voor een behandeling?

    Via de agenda kunt u zelf op zoek naar een open plek. Maar Intramed biedt ook de mogelijkheid om automatisch naar open plekken te zoeken.
    Via menu [Bestand], [Afspraak inplannen] wordt de wizard “Plannen van een afspraak” geopend.

    Lees meer
  • Hoe kan ik lijstschermen indelen en kolommen verplaatsen?

    Klik met de rechtermuisknop in een kolomtitel en kies voor de optie “Indeling”. Via dit scherm kunt u kolommen toevoegen en ze direct in de gewenste volgorde zetten.

    Lees meer
  • Hoe kan ik snel gegevens zoeken in een lijst?

    Klik in een kolom en begin met het intypen van de term die u zoekt. Het scherm “Zoeken” wordt automatisch geopend.

    Lees meer
  • Welke gegevens kan ik vanuit Intramed exporteren?

    Via menu [Rapporten], [Exports], [Alle exportontwerpen] kunt u verschillende exports uit Intramed maken. Dit zijn voorgedefinieerde exports. U heeft ook de mogelijkheid om eigen exportontwerpen te maken.

    Lees meer
  • Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen Intramed?

    De wijzigingen in een nieuwe versie van Intramed vindt u in de Releasenotes. Via de berichtendienst (via menu [Extra], [Berichten van Intramed], [Berichten ophalen]) en de maandelijkse nieuwsbrief krijgt u bericht wanneer een nieuwe versie van Intramed beschikbaar is.

    Lees meer
  • Hoe kan ik per medewerker een apart rooster invoeren?

    Op tabblad “5. Agenda” van de systeemgegevens kunt u een algemeen rooster voor de hele praktijk instellen en op tabblad “5. Agenda” van de medewerkergegevens kunt u per medewerker een apart rooster instellen.

    Lees meer