Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Gratis proberen

Mijn VPN software (Sophos, Tunnelblick, OpenVPN) kan geen verbinding maken.

Het kunnen maken van een VPN-verbinding kan verschillende oorzaken hebben. Hieronder kun je deze vinden en hoe je deze kunt oplossen.

Oorzaak 1: Een andere gebruiker heeft al een VPN-verbinding met hetzelfde account.

Dit kan je herkennen doordat de VPN-software telkens kort verbonden is en dat daarna de verbinding wordt verbroken. Op een Windows machine kan je dat zien doordat het stoplichtje continue van groen naar oranje-rood naar groen springt.

Je kan dit oplossen door op de andere computer / telefoon / tablet de VPN-verbinding te verbreken of je maakt via een ander account een VPN-verbinding,

Oorzaak 2: De computer is in slaapstand gezet terwijl er een VPN-verbinding actief was.

Als de computer in slaapstand wordt gezet, terwijl er nog een verbinding actief was, dan kan de VPN-software daar in sommige gevallen niet goed mee omgaan waardoor het herstellen van de verbinding of een nieuwe verbinding maken niet meer lukt. Dit kun je oplossen door de VPN-software af te sluiten en opnieuw op te starten, of de hele pc opnieuw op te starten.

TIP: Probeer zoveel mogelijk de VPN-verbindingen te sluiten als je de computer in slaapstand zet.

Oorzaak 3: De installatie van de VPN-software is corrupt of niet meer compatibel met het besturingssysteem.

Het kan gebeuren dat door een update van het besturingssysteem (Windows, OSX) de VPN-software niet goed meer werkt. De enige oplossing hiervoor is de huidige VPN-software te verwijderen en weer opnieuw te installeren.

De handleidingen voor het installeren van Intramed OnLine kunt u hier terugvinden.

Gerelateerde vragen

  • Ik zie geen icoontjes in mijn Remote Desktop App.

    Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben afhankelijk van het type Intramed OnLine account dat je hebt. Als je een dynamisch account hebt, kan het zijn dat de VPN (OpenVPN of Tunnelblick) niet aan staat.

    Lees meer
  • Hoe kan ik een extra account installeren voor de VPN-verbinding.

    Hieronder vind je per type device (pc, telefoon) welke stappen je kunt volgen:

    Lees meer
  • Ik heb een nieuwe computer. Hoe installeer ik Intramed OnLine daar op?

    De installatiehandleidingen voor Intramed OnLine kun je hier vinden:

    Lees meer
  • Hoe installeer ik het VPN programma van Intramed OnLine?

    De installatiestappen van het VPN programma van Intramed OnLine zijn afhankelijk van het type apparaat dat je gebruikt. Voor elk type is een handleiding beschikbaar.

    Lees meer
  • Ik krijg de melding dat de pagina niet gevonden kan worden, maar mijn internet werkt gewoon.

    Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben afhankelijk van het type Intramed OnLine account dat je hebt. Als je een dynamisch account hebt, kan het zijn dat de VPN (programma genaamd Sophos) niet aan staat.

    Lees meer