Kom naar één van onze gebruikersbijeenkomsten
Kom naar één van onze gebruikersbijeenkomst en krijg een gratis demo van de nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden binnen Intramed.
Wij bieden oplossingen voor de volgende beroepsgroepen:
Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.
Wij beschikken over de volgende producten:
Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.
test
Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.
Om je een klein beetje op weg te helpen, vind je hier enkele van de meest gestelde vragen, inclusief het antwoord.
Basis GGZ: Nee, maar het mag wel. Bij basis GGZ is wel het basis GGZ-profiel verplicht, tenzij het diagnostieke behandelingen zijn, daar hoeft het niet.
Gespecialiseerde GGZ: Ja, tenzij het diagnostieke behandelingen zijn, daar hoeft het niet.
Ja, tenzij het diagnostieke behandelingen zijn of het een overgangspatiënt betreft, daar hoeft het niet. Bij overgangspatiënten gebruik je zorglabels N02 of N03 in de behandeling. Bij zorglabel N02 en N03 is zorgvraagtype niet verplicht.
Lees meerDit klopt. Dit is ter kennisgeving voor diagnostiek behandelingen. De diagnostiek behandelingen kunnen wel gedeclareerd worden zonder dat basis GGZ-profiel, primaire diagnose en zorgvraagtype zijn ingevuld. We streven er naar dit in Intramed 9.23 mee te nemen.
Lees meerNee. Je maakt alleen een codelijst aan voor verschil in setting en/of beroep. Op tabblad c van de behandelserie geef je middels het basis GGZ-profiel aan dat het basis GGZ betreft.
Lees meerOp dit moment is hier inderdaad geen rapportage van mogelijk. We streven er naar dit in Intramed 9.23 mee te nemen.
Lees meerDit klopt. Wij verwachten dit in Intramed 9.23 aangepast te hebben.
Lees meerHet invullen van het basis GGZ-profiel in de behandelserie bepaalt of het basis GGZ of specialistische GGZ is.
Lees meerDit klopt – dit wordt niet gebruikt. Je hebt wel het veld ‘ConversatieID’, dat wordt gebruikt bij het ZPM. Deze is ook op de website van Vecozo terug te vinden, door een declaratieregel te dubbelklikken.
Lees meerZPM kan via Infomedics wel gedeclareerd worden, via D-Pay nog niet.
Lees meerDat klopt, dit bestaat niet meer bij ZPM model. Voor meer informatie contacteer NZa.
Lees meerDit klopt, we zijn er mee bezig om de HONOS+ vanuit Intramed te laten vullen. We streven er naar dit in Intramed 9.23 mee te nemen.
Lees meerDe regels voor het gebruik van het BSN veranderen niet onder de AVG. In de zorg wordt het BSN met name gebruikt om fouten te voorkomen in het uitwisselen van medische en financiële gegevens, en om declareren bij de zorgverzekeraar eenvoudiger te maken. Het is derhalve toegestaan om het BSN te gebruiken in facturen. Het gebruik van het BSN in brieven aan de patiënt, waaronder afspraakbevestigingen en –herinneringen, is niet toegestaan en in feite ook overbodig.
Lees meerNee. De verwerking van persoonsgegevens moet gebaseerd zijn op één van de grondslagen die worden genoemd in de AVG. Voor de gezondheidszorg is de voornaamste grondslag dat het verwerken van persoonsgegevens noodzakelijk is voor de uitvoering van een behandelingsovereenkomst. Daarbij komt dat zorgverleners vanuit een andere wet, de WGBO, verplicht zijn om een medisch dossier bij te houden als er sprake is van een behandelingsovereenkomst.
Lees meerRecent hebben wij versie 9.4 van Intramed beschikbaar gesteld. In deze versie kun je in de Intramed Help zoeken en vervolgens doorklikken op ‘AVG’. Je krijgt dan uitleg welke mogelijkheden Intramed momenteel biedt om te voldoen aan verzoeken van patiënten omtrent hun persoonsgegevens. Daarnaast wordt uitgelegd hoe je de bescherming van persoonsgegevens kunt verbeteren in Intramed.
Lees meerNee. De verwerkersovereenkomst is een bijlage van de totale overeenkomst die bestaat uit de gebruikersovereenkomst, Service Level Agreement en verwerkersovereenkomst. Bij het aangaan van de overeenkomst met Intramed, heb je getekend voor dit geheel. Opnieuw tekenen voor de verwerkersovereenkomst is dan ook niet nodig.
Lees meerJa. Let wel op het beginsel van minimale gegevensverwerking. Praktisch komt dat er op neer dat collega’s alleen inzage mogen hebben in cliëntgegevens voor zover dat nodig is voor de uitvoering van hun werkzaamheden. Een administratief medewerker die behandelingen inplant hoeft bijvoorbeeld alleen naam en adresgegevens te zien. En een zorgverlener die de cliënt medebehandelt, of wordt geconsulteerd over een behandeling, heeft inzage nodig in het medisch dossier. Je kunt in Intramed bepaalde gegevens afschermen, bijvoorbeeld voor administratief medewerkers. Deze mogelijkheden worden in komende versies van Intramed verder uitgebreid.
Lees meerSommige beroepsverenigingen hebben voorbeelddocumenten gemaakt voor hun leden. Vraag bij jouw beroepsvereniging na of zij dergelijke templates beschikbaar stellen.
Lees meerIntramed biedt verschillende manieren om cliëntgegevens te verbergen: In de agenda kun je de getoonde namen anoniem maken en als je cliënt een vragenlijst invult op je computer, kun je deze in een volledig scherm tonen zodat andere schermen niet zichtbaar zijn voor hem/haar. Alleen na het invullen van een wachtwoord kun je de andere schermen weer bereiken.
Lees meerEr is in onze AVG-checklist geen onderscheid tussen Intramed en Intramed OnLine gebruikers. De AVG verwacht in ieder geval dat je met ons een verwerkersovereenkomst sluit en dat je technische maatregelen neemt om de cliëntgegevens te beschermen. Door gebruik te maken van Intramed Online zijn een aantal technische maatregelen automatisch van toepassing, zoals veilige inlogmethoden, periodieke back-ups en bescherming door firewalls en virusscanners. Dat zijn zaken die je zelf niet meer hoeft te regelen.
Lees meerJa. De AVG verlangt dat je de risico’s van de gegevensverwerking beoordeelt en daarbij passende maatregelen neemt om de persoonsgegevens te beschermen. E-mail an sich wordt niet gezien als een veilige methode om bijzondere persoonsgegevens (zoals gegevens over de gezondheid) te delen. Er worden eenvoudiger fouten gemaakt, bijvoorbeeld verzenden naar het verkeerde e-mailadres. Als het e-mailverkeer beveiligd is, zoals bijvoorbeeld via Zorgmail, zijn de risico’s veel kleiner.
Lees meerNee, een verwerkersovereenkomst sluit je met verwerkers. Dit zijn partijen die jij opdracht hebt gegeven om een deel van de gegevensverwerking uit te voeren. Bij uitwisseling van cliëntgegevens met andere zorgverleners is een dergelijk onderscheid naar opdrachtgever (verwerkingsverantwoordelijke) en uitvoerder (verwerker) doorgaans niet goed te maken.
Lees meerJa, zowel voor Intramed als voor Intramed Online hebben wij een verwerkersovereenkomst. Deze kun je terugvinden op onze website.
Lees meerDit probleem kan verschillende oorzaken hebben afhankelijk van het type Intramed OnLine account dat je hebt. Als je een dynamisch account hebt, kan het zijn dat de VPN (OpenVPN of Tunnelblick) niet aan staat.
Lees meerHieronder vind je per type device (pc, telefoon) welke stappen je kunt volgen:
Lees meerHet kunnen maken van een VPN-verbinding kan verschillende oorzaken hebben. Hieronder kun je deze vinden en hoe je deze kunt oplossen.
Lees meerDe installatiestappen van het VPN programma van Intramed OnLine zijn afhankelijk van het type apparaat dat je gebruikt. Voor elk type is een handleiding beschikbaar.
Lees meerAls je bij het opstarten van Intramed de melding krijgt dat een bepaalde versie niet gevonden kan worden, betekent dit in de meeste gevallen dat de database geconverteerd is naar een nieuwere versie van Intramed.
Lees meerDit probleem kan verschillende oorzaken hebben afhankelijk van het type Intramed OnLine account dat je hebt. Als je een dynamisch account hebt, kan het zijn dat de VPN (programma genaamd Sophos) niet aan staat.
Lees meerAan het einde van het kalenderjaar en begin van een nieuwe jaar dien je een aantal administratieve zaken te regelen. Cliënten kunnen bijvoorbeeld in die periode wisselen van verzekeraar, of een verzekeraar kan een nieuwe Uzovi-code krijgen.
Hier vind je de aandachtspunten bij de jaarovergang.
Lees meerVia verschillende methodes kun je met Intramed werken op de MAC. Maar het werkt niet op de native manier.
Lees meerOm een back-up te maken van de Intramed database (een zogenaamde “Veiligheidskopie”), ga je in Intramed naar menu [Systeem], [Kopiëren], [Veiligheidskopie maken…].
Lees meerAls je met Intramed Online werkt dan hoef je, afhankelijk van het type van de Intramed Online account, weinig te installeren. Heb je een basic account, dan kun je je direct aanmelden.
Lees meerZodra er een nieuwe server ingericht wordt, moet op de nieuwe server Pervasive Server editie geïnstalleerd worden. Als je van een andere server afkomt, moet je daar eerst de licentie van Pervasive deactiveren voordat je de licentie op de nieuwe server activeert.
Lees meerHet is mogelijk om binnen Intramed te werken in 1 administratie, met 2 computers. Hiervoor moet een hoofdcomputer aangewezen worden waar de database op bewaard wordt.
Lees meerElke medewerker behoort tot een gebruikersgroep (instellen op tabblad 1 van de medewerkergegevens). Voor elke gebruikersgroep kun je specifieke gebruikersrechten instellen (via menu [Systeem], [Organisatie], [Groepen]).
Lees meerMet de Online diensten is het mogelijk om je patiënt online te betrekken bij het behandelproces. Ook kan de patiënt zijn afspraken online beheren. De Online diensten verminderen de administratiedruk voor jou en je collega’s.
Lees meerDat doe je met Intramed mobiel; een nieuwe dienst van Intramed. Het is een web-applicatie waarmee je je eigen agenda kunt inzien en gedeeltelijk beheren. Gebruik je Intramed OnLine, dan is deze dienst gratis!
Lees meerVeelal wordt met “accounts van Intramed” de Intramed OnLine gebruikersaccounts bedoeld. Dit is het aantal basic, dynamisch of platina accounts wat je als praktijk bij ons afneemt om in Intramed OnLine te kunnen inloggen.
Lees meerOp tabblad ‘5. Agenda’ van de systeemgegevens kunt u bij de velden ‘Waarschuwen bij ruimte (zittingen)’ en ‘Waarschuwen bij ruimte (behandelduur)’ invullen bij hoeveel resterende behandelingen/ resterende behandeltijd u gewaarschuwd wilt worden.
Lees meerU kunt uw agenda vanuit Intramed exporteren naar uw eigen elektronische agenda, maar synchroniseren kan niet.
Lees meerAls u de COV-controle via de agenda hebt uitgevoerd, komt dat waarschijnlijk doordat de betreffende patiënt buiten de ingestelde filters valt. Pas de filters aan, zodat de patiënt wel gecontroleerd wordt.
Lees meerDe tijden in de agenda kunt u aanpassen in het rooster. De tijd van een behandeling kunt u aanpassen door de behandeling te openen en het veld ‘Tijd’ te wijzigen.
Lees meerIn de agenda kunt u via de knop ‘Opties’, optie ‘Zoek afspraak…’ een afspraak zoeken. U kunt ook de sneltoets ‘F9’ gebruiken.
Lees meerMet behulp van filtertekens, kunt u in Intramed gedetailleerde filters instellen. Dit is vooral handig bij het opstellen van rapporten. Klik op ‘Lees verder’ voor een volledig overzicht.
Lees meerVia de agenda kunt u zelf op zoek naar een open plek. Maar Intramed biedt ook de mogelijkheid om automatisch naar open plekken te zoeken.
Via menu [Bestand], [Afspraak inplannen] wordt de wizard “Plannen van een afspraak” geopend.
Klik met de rechtermuisknop in een kolomtitel en kies voor de optie “Indeling”. Via dit scherm kunt u kolommen toevoegen en ze direct in de gewenste volgorde zetten.
Lees meerKlik in een kolom en begin met het intypen van de term die u zoekt. Het scherm “Zoeken” wordt automatisch geopend.
Lees meerVia menu [Rapporten], [Exports], [Alle exportontwerpen] kunt u verschillende exports uit Intramed maken. Dit zijn voorgedefinieerde exports. U heeft ook de mogelijkheid om eigen exportontwerpen te maken.
Lees meerDe wijzigingen in een nieuwe versie van Intramed vindt u in de Releasenotes. Via de berichtendienst (via menu [Extra], [Berichten van Intramed], [Berichten ophalen]) en de maandelijkse nieuwsbrief krijgt u bericht wanneer een nieuwe versie van Intramed beschikbaar is.
Lees meerOp tabblad “5. Agenda” van de systeemgegevens kunt u een algemeen rooster voor de hele praktijk instellen en op tabblad “5. Agenda” van de medewerkergegevens kunt u per medewerker een apart rooster instellen.
Lees meerNee. Intramed mobiel is een mobiele webservice. Een van de grootste voordelen is dat Intramed mobiel nu universeel te gebruiken is, en in principe door ieder apparaat met een werkende internetverbinding en een browser gebruikt kan worden. En wanneer je een snelkoppeling op je scherm maakt, zal je als gebruiker het verschil tussen een App en een mobiele service niet merken.
Lees meerJa, omdat je online contact maakt met je eigen webservices via een eigen url hoef je eigenlijk alleen maar een browser op je mobiele device te hebben. Daardoor werkt het dus in principe op ieder apparaat met een werkende internetverbinding en een browser.
Lees meerNee, iedereen die hier gebruik van wil maken kan Intramed mobiel op zijn of haar mobiele device zetten. Wie dat niet wil of mag hoeft dat niet te doen.
Lees meerJa. Het inloggen en kijken via Intramed mobiel telt niet als een extra gebruiker, je kunt dus dubbel ingelogd zijn zonder dat dit effect heeft op het aantal gebruikers dat in Intramed mag inloggen.
Lees meerDe gebruikersnaam en wachtwoord van Intramed, dus NIET je online inloggegevens. Je hoeft maar één keer in te loggen.
Lees meerAls de conversie niet lukt naar een nieuwere versie van Intramed, dan zal Intramed de gedane acties terugdraaien en kun je de conversie opnieuw proberen.
Lees meerAls je UZI-Pas niet meer werkt, controleer dan als eerste of de kaartlezer met UZI-pas aangesloten is op de computer. Controleer daarna via de Safesign software (Token administratie) of de status van de UZI-pas “operationeel” is.
Lees meerHet kan zijn dat een gebruikersaccount tijdelijk geblokkeerd is, bijvoorbeeld doordat er te vaak een verkeerd wachtwoord ingevoerd is bij het inloggen.
Raadpleeg in dat geval altijd eerst een medewerker die in de administratie alle rechten heeft (vaak de praktijkhouder of systeembeheerder). Deze medewerker heeft de mogelijkheid om het account weer actief te maken. Is deze medewerker niet in de buurt kun je ook een half uur wachten. De standaard blokkeertijd is namelijk een half uur, daarna wordt het account weer gedeblokkeerd. Het kan zijn dat de praktijkhouder of systeembeheerder deze blokkeertijd heeft aangepast.
Om Intramed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om het softwareprogramma Pervasive geïnstalleerd te hebben. Of dat bij jou ook geregeld is, kun je controleren in het configuratiescherm van Windows.
Lees meerDeze melding komt veelal voor bij netwerkadministraties. In de meeste gevallen lost het resetten van Pervasive/Actian op de hoofdcomputer en op de client het probleem op.
Lees meerOm een controle op verzekeringsrecht (COV) uit te kunnen voeren is het noodzakelijk om een geldig VECOZO systeemcertificaat te hebben. Dit certificaat moet aanwezig zijn binnen de internetopties van de computer waar je op werkt.
Lees meerDeze fout ontstaat als de webserver geen verbinding meer heeft met de Intramed database. Deze foutmelding kan meerdere oorzaken hebben. Deze oorzaken worden geregistreerd op de webserver.
Lees meerAls je bij het opstarten van Intramed de melding krijgt dat een bepaalde versie niet gevonden kan worden, betekent dit in de meeste gevallen dat de database geconverteerd is naar een nieuwere versie van Intramed.
Lees meerAls je deze melding krijgt bij het opstarten van Intramed, staat er een vragenlijst klaar om te versturen maar bij een van de patiënten is geen (geldig) e-mailadres ingevoerd.
Lees meerOp tabblad “4. Behandelepisodes” van de patiëntgegevens kan het filter “Alleen openstaande behandelepisodes tonen” aangevinkt zijn. Na het uitvinken hiervan zijn ook de afgesloten behandelepisodes weer zichtbaar.
Lees meerAls je wil overstappen naar Intramed kun je het beste eerst contact opnemen met onze afdeling “Verkoop”. Zij leggen het proces van overstappen uit en kunnen de mogelijkheid bieden om 3 maanden gebruik te maken van het proefpakket van Intramed.
Lees meerDit onderwerp is te uitgebreid om hier kort te bespreken. Wij verwijzen u daarom graag naar de procedure
Lees meerOpen de betreffende behandelserie op tabblad ‘1. Algemeen’. Wijzig het veld ‘Zorgproduct’ in ‘Generalistische Basis GGZ middel (BM)’. Laat daarbij het veld ‘Gestart als’ ongewijzigd (‘Generalistische Basis GGZ kort (BK)’).
Lees meerDit onderwerp is te uitgebreid om hier kort te bespreken. Wij verwijzen u daarom graag naar de procedure
Lees meerOp tabblad ‘3. Bijzonderheden’ van de patiëntgegevens kunt u de voorkeur van de patiënt aangeven.
Lees meerEr worden een aantal algemene gegevens aangeleverd (bijvoorbeeld de AGB-code van de behandelaar) en een aantal specifieke gegevens (bijvoorbeeld de totaalscore van een meetinstrument).
Lees meerOp basis van een door de NZa bepaalde Minimale Dataset (MDS), worden een aantal gegevens aangeleverd aan het DIS.
Lees meerVia menu [Extra], [DIS export…] wordt het scherm ‘Gegevensaanlevering naar DIS’ geopend. Na invulling van de velden wordt een ZIP-bestand aangemaakt. Dit bestand kunt u vervolgens naar het DIS sturen.
Lees meerDit onderwerp is te uitgebreid om hier kort te bespreken. Wij verwijzen u daarom graag naar de procedure
Lees meerSinds 1 januari 2014 is de eerstelijns psychologische zorg vervangen door de Generalistische Basis GGZ (GBGGZ). Van de patiënten die in de GBGGZ worden behandeld, is de stoornis van lichte tot matige, niet complexe aard.
Daarnaast is er de Gespecialiseerde GGZ (GGGZ), die bestemd is voor patiënten met matige tot ernstige klachten. Het kan ook zijn dat er is sprake is van een combinatie van meerdere stoornissen/diagnoses.
Lees meerAls u zich heeft aangemeld bij het SBGGZ en Intramed PLUS heeft, kunt u in uw verslaglegging meetinstrumenten gebruiken die ROM-gegevens genereren. In Intramed is een SBGGZ-export beschikbaar.
Lees meerU kunt een tussenevaluatie toevoegen via het icoon ‘Tussenevaluatie inplannen’ boven de behandelplantabel, of via het icoon
‘Formulier toevoegen’ in de behandeling.
Nee. Met Intramed beschikt u over de basisverslagleggingsrichtlijnen met (voor de meeste beroepsgroepen) een aantal meetinstrumenten. Fysiotherapie, GGGZ en GBGGZ hebben daarnaast de mogelijkheid om de basisverslaglegging uit te breiden met extra meetinstrumenten d.m.v. Intramed Plus.
Op tabblad ‘2. Behandelserie’ in een behandelepisode kunt u via ‘Opties’, ‘Koppel behandelserie’ de behandelserie aan de behandelepisode koppelen.
Lees meerBoven de navigatieboom in de verslaglegging heeft u de beschikking over 3 iconen ,
en
waarmee u respectievelijk een formulier, vragenlijst en testverslag kunt toevoegen.
In de meeste gevallen is dat mogelijk. Als u de nieuwe verslagleggingsrichtlijn heeft geïmporteerd, krijgt u in de behandelepisode de melding dat de verslaglegging geconverteerd kan worden.
Lees meerDat kan. In de richtlijninstellingen kunt u bij elk veld aangeven of het verplicht of niet-verplicht is om in te vullen.
Lees meerJa. Bij de meeste velden is het icoon beschikbaar. Hiermee kunt u standaard teksten kiezen die Intramed heeft toegevoegd en/of u kunt uw eigen standaardteksten toevoegen.
Op tabblad ‘5. Beh.dossier/Oefenprog’s’ van de patiëntgegevens worden alle behandelepisodes bewaard. In een behandelepisode kunt u op tabblad 1 uw verslaglegging doen.
Lees meerU heeft een G3-systeemcertificaat van VECOZO nodig, dat geschikt is voor online declareren. Voor meer informatie over certificaten adviseren wij u contact op te nemen met VECOZO.
Lees meerAls er een verkeerd tarief gedeclareerd is naar de verzekeraar, kan dat meerdere oorzaken hebben. Zo kan er geen contract aanwezig zijn of het contract mist noodzakelijke gegevens (zoals codelijsten, deelnemers, verzekeraars of tarieven).
Lees meerAls een patiënt of behandeling niet mee komt in de declaratie, kan dat meerdere oorzaken hebben. Het is afhankelijk van het type declaratie waar het om gaat: naar de verzekeraar (verzamelstaat), naar de patiënt (opbouwen nota) of naar een instelling.
Lees meerWanneer je lokaal werkt met Intramed en je hebt het certificaat vanuit Internet Explorer vernieuwd, kun je direct gebruik maken van het certificaat.
Lees meerNee, u kunt verzekeraars niet aanmanen. Het enige dat u kunt doen is de verzekeraar bellen om na te vragen wat de status is van uw declaratie.
Lees meerIn het scherm ‘Behandeling’ kunt u aangeven of de patiënt een percentage of een vast bedrag moet betalen als eigen bijdrage.
Lees meerAls de behandeling door de patiënt betaald wordt, kunt u een baliefactuur meegeven. Deze maakt u door in de agenda op de betreffende afspraak te klikken, gevolgd door de knop ‘Opties’, optie ‘Baliefactuur’.
Lees meerIn het contract vult u de contracttarieven in. Ook vult u daar in of u de contracttarieven voor de patiëntnota’s wilt gebruiken. U kunt het contract wijzigen via menu [Bestand], [Contracten] en dubbelklik op het betreffende contract.
Lees meerEen BSN wordt alleen meegestuurd met de declaratie als deze is geverifieerd via VECOZO of de Gemeentelijke basisadministratie. Dat doet u door een Controle Op Verzekeringsrecht (COV) of een BSN-controle uit te voeren. Via de knop ‘Opties’ op tabblad ‘1. Algemeen’ van de patiëntgegevens vindt u deze opties.
Lees meerOp tabblad ‘3. Nota instellingen’ van de systeemgegevens kunt u nota lay-outs instellen die gelden voor alle medewerkers. Hier kunt u per medewerker van afwijken via tabblad ‘4. Declareren’ van de medewerkergegevens. Op tabblad ‘7. Codelijstinstellingen’ van een medewerker kunt u ook nog per codelijst een aparte nota lay-out instellen.
Lees meerVia menu [Bestand], [Contracten], dubbelklik op het betreffende contract en klik op de knop ‘Opties’, optie ‘Tarieven overnemen…’ kunt u de tarieven van een ander contract overnemen.
Lees meerOp tabblad ‘2. NAW’ van de medewerkergegevens kunt u het e-mailadres van de betreffende medewerker intypen.
Lees meerIn Intramed kunt u de retourinformatie inzien en direct verwerken, maar niet printen. Sommige verzekeraars stellen via de website van VECOZO naast het zip-bestand ook een pdf-bestand beschikbaar, wat u wel kunt printen.
Lees meerOp tabblad ‘6. Aanmaningstraject’ van de systeemgegevens dubbelklikt u op een termijn en vult u het veld ‘Administratiekosten’ in. Als u een apart aanmaningstraject voor een of meerdere medewerkers heeft, doet u hetzelfde, maar dan op tabblad ‘6. Aanmaningstraject’ van de medewerkergegevens.
Lees meerGa naar menu [Financieel], [Declaraties], [Opbouwen verzamelstaat…] en vul de velden in alsof u gaat declareren. Klik vervolgens op de knop ‘Gegevens controleren en aanvullen’, zodat de gegevens gecontroleerd worden.
Lees meerVia menu [Rapporten], [Financieel], [Nog te declareren…] kunt u een overzicht printen van alle behandelingen die nog gedeclareerd kunnen worden.
Lees meerVia menu [Financieel], [Declaraties], [Inzien declaraties], klik op de knop ‘Printen’, optie ‘Declaratie overzicht…’ kunt u een overzicht printen.
Lees meerVanaf versie 8.3 van Intramed kunt u op tabblad ‘1. Algemeen’ van het contract aangeven, dat declaraties voor de ‘Eerste n chronisch naar verzekeraar’ gestuurd moeten worden.
Lees meerDit onderwerp is te uitgebreid om hier kort te bespreken. Wij verwijzen u daarom graag naar de procedure.
Lees meer
In de behandelserie kunt u op tabblad ‘1. Behandelserie’ bij het veld ‘Soort betaler’ aangeven naar wie er gedeclareerd moet worden.
Lees meerAls u een declaratie heeft gecrediteerd, kunt u een creditbestand aanmaken dat u vervolgens naar de verzekeraar stuurt. Als u online declareert via Intramed, kunt u het creditbestand versturen via menu [Financieel], [Declaraties], [Online declareren].
Lees meerU kunt de retourinformatiebestanden openen in Intramed. Vervolgens kunt u de bestanden ook direct verwerken (crediteren en gegevens aanpassen).
Lees meerOp tabblad ‘1. Behandelserie’ van de behandelserie, kunt u bij het veld ‘Max. aantal vergoed’ of het veld ‘Max bedrag vergoed’ het maximaal aantal vergoed(e) zittingen of bedrag intypen.
Lees meerNa het opbouwen van uw declaraties kunt u deze online naar VECOZO versturen via menu [Financieel], [Declaraties], [Online declareren]. U kunt ook een declaratiebestand opbouwen, wat u later via de website van VECOZO uploadt. Bijvoorbeeld als er geen internet beschikbaar is. Per verzekeraar geeft u aan, hoe u de declaratie wilt versturen.
Lees meerVia menu [Systeem], [Tabellen], [Codelijsten] ziet u alle codelijsten en onderliggende verrichtingcodes. In elke verrichtingscode kunt u in de kolom ‘Prijs’ het geldende praktijktarief invullen.
Lees meerDe tarieven legt u vast in het contract dat u kunt toevoegen via menu [Bestand], [Contracten]. Via de knop ‘Opties’, ‘Tarieven updaten…’ kunt u vervolgens de bijbehorende contract tarieven downloaden.
Lees meerKom naar één van onze gebruikersbijeenkomst en krijg een gratis demo van de nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden binnen Intramed.