Beeldbellen in de zorg, voor praktijkhouders en therapeuten

Sinds de uitbraak van COVID-19 deed het beeldbellen noodgedwongen zijn intrede. Digitalisering van de zorg heeft sindsdien een toevlucht genomen. Ook voor therapeuten en praktijkhouders is beeldzorg een uitkomst. Het is laagdrempelig, efficiënt en direct toegankelijk. Cliënten kunnen alsnog geholpen worden aan een betere gezondheid, maar ze blijven wel thuis in hun eigen veilige omgeving.

Reken hier je besparing uit

Toegankelijk

Videobellen is de oplossing indien een mondeling consult voldoende is of als een fysiek consult door omstandigheden niet mogelijk is.

Laagdrempelig

Beeldbellen met MijnZorgApp is laagdrempelig voor cliënten. Met één druk op de knop kom je in contact met je cliënt.

Veilig

Het contact verloopt altijd via een beveiligde verbinding op de smartphone, tablet of computer. Gegevens staan veilig achter slot en grendel.

Waarom beeldbellen in de zorg?

We sommen de voordelen van beeldbellen in de zorg even voor je op.

 

  • Voor jou als therapeut is het een aanvulling op het persoonlijk contact dat je met cliënten hebt. Digitale communicatie versterkt de relatie tussen cliënten en zorgverleners.
  • Is de cliënt niet in staat om fysiek naar de praktijk te komen, bijvoorbeeld omdat hij of zij slecht ter been is? Of is een videoconsult voor nu voldoende omdat jullie alleen de resultaten willen bespreken? Dan is het in beide gevallen net zo praktisch om dit te bespreken in een videocall. Ook kunnen onrust en vragen snel weggenomen worden.
  • Dankzij videobellen kan de behandeling gewoon doorgaan, op afstand en met je eigen mobiel. Je hebt dus geen PC of webcam nodig.
  • MijnZorgApp is gekoppeld aan je Intramed-agenda, zodat je eenvoudig contact kunt leggen met cliënten.
  • Maar beeldbellen biedt meer voordelen. Wellicht is een therapeut tijdelijk niet in staat om naar de praktijk te komen. Met behulp van beeldbellen kan hij/zij alsnog zorg op afstand bieden vanuit huis.
  • Beeldbellen kan wel nieuw zijn voor cliënten. Vraag hen daarom tijd en aandacht om te laten wennen.

 

Vraag vrijblijvend advies aan

Is beeldbellen veilig?

Veilig beeldbellen in de zorg is vanzelfsprekend. Ook bij Intramed staat de veiligheid van praktijk- en cliëntgegevens altijd voorop. Medische gegevens worden maximaal beveiligd en staan veilig achter slot en grendel. Gesprekken worden nooit opgeslagen. Onze software voldoet ook aan de hoogste internationale eisen die gesteld worden voor informatiebeveiliging: namelijk de NEN7510 norm en de ISO27001 norm. We zijn gecertificeerd en jaarlijks worden er onafhankelijke audits uitgevoerd om de veiligheid te kunnen waarborgen. Dat is een geruststellende gedachte.

MijnZorgApp

MijnZorgApp biedt meer dan enkel de mogelijkheid tot een digitaal consult. Cliënten kunnen duidelijke instructievideo’s bekijken, zodat oefeningen op de juiste manier uitgevoerd worden. Daarnaast krijgen zo ook herinneringen voor de opgegeven oefeningen én geplande afspraken. Deze app is namelijk gekoppeld aan het cliëntendossier en je Intramed-agenda, zodat cliënten automatische afspraakherinneringen krijgen. Het gevolg is dat het aantal no-shows sterk vermindert, omdat afspraken niet meer vergeten worden.

Vraag een gratis adviesgesprek aan

De software van Intramed is praktisch en gebruiksvriendelijk ingericht. Mocht je er toch even niet uitkomen, dan hebben we een online kenniscentrum waarin je allerlei tips en hulp kunt vinden. Er zijn bijvoorbeeld tal van online cursussen en demo’s beschikbaar die je kunnen helpen om het beste uit de software te halen. Benieuwd wat MijnZorgApp voor jou kan betekenen? We bespreken graag met jou de wensen en behoeften voor je praktijk.

Vraag gratis advies aan