Logisch opgebouwd
Voordat Ariane besloot met welke softwareleverancier ze in zee zou gaan, deed ze rondvraag in haar netwerk. Ariane vertelt: “Ik had zelf al eerder met Intramed gewerkt, dus ik wist dat het programma erg gebruiksvriendelijk was. Toen ik collega’s vroeg welke software zij gebruikten en wat ze fijn vonden, raadden velen ook Intramed aan. Hierdoor was de keuze snel gemaakt. Alles is zo logisch opgebouwd, dat je eigenlijk meteen snapt hoe het werkt. Ook als je er nog geen eerdere ervaring mee hebt.” Inmiddels bestaat haar praktijk ruim tien jaar en maakt ze nog steeds tevreden gebruik van Intramed. En komt ze er toch een keer niet uit? Dan bekijkt ze de handleidingen, instructiefilmpjes of belt ze naar het service centrum. “De helpdesk is goed bereikbaar en staat altijd voor je klaar. De medewerkers zijn allemaal even deskundig en vriendelijk, waardoor ik altijd goed word geholpen.”
“Door de logische opbouw snap je meteen hoe Intramed werkt.
Ook als je er nog geen eerdere ervaring mee hebt.”
Veilig werken in de cloud
Ariane maakt gebruik van Intramed Compleet. De belangrijkste reden hiervoor is de mogelijkheid om te werken in de cloud. “Vanzelfsprekend is privacy in ons vak super belangrijk”, aldus Ariane. “De gegevens van patiënten zijn persoonlijk én vertrouwelijk. Je wilt er daarom zeker van zijn dat deze veilig staan opgeslagen volgens alle gestelde wetten en regels. Door Intramed hebben we deze garantie. Zaken als updates of back-ups vinden automatisch plaats, waardoor wij er eigenlijk geen omkijken meer naar hebben.”
”Privacy is super belangrijk in ons vak. Door Intramed hebben we de garantie dat gegevens veilig zijn opgeslagen.”
Alles in één oplossing
Er komen een hoop administratieve werkzaamheden kijken bij het werk als (klinisch) psycholoog. De verschillende mogelijkheden binnen Intramed zorgen ervoor dat Ariane en haar collega’s efficiënt kunnen werken. Ariane: “Doordat Intramed echt een alles in één oplossing biedt, hebben we nog maar weinig andere tools nodig. Zo zijn we bijvoorbeeld met één druk op de knop in staat om een beveiligde mail te sturen naar een huisarts. En het sturen van een afspraakherinnering naar patiënten gaat zelfs automatisch. Deze reminders helpen het aantal no-shows laag te houden, dus het is heel fijn dat dit vanzelf gaat.”
”Door de alles in één oplossing van Intramed
houden wij meer tijd over voor de zorg van onze patiënten.”
Vooraf ingevulde vragenlijsten
Een andere mogelijkheid waar Ariane gebruik van maakt, is het klaarzetten van het ROM-instrument. Ook worden vragenlijsten naar patiënten automatisch verstuurd. “We hebben ingesteld dat een patiënt een week voor zijn afspraak een vragenlijst krijgt toegestuurd.
Hierdoor zijn er nog maar weinig administratieve handelingen die je zelf uit moet voeren”, vertelt Ariane. “Door de grote verscheidenheid aan mogelijkheden van Intramed kunnen we echt een efficiëntieslag maken. Zo houden we meer tijd over voor de zorg van onze patiënten, en dat is natuurlijk waar je je tijd het liefst aan besteedt.”