Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Gratis proberen

"Eén app voor de communicatie met al onze cliënten"

17  oktober 2016 – De AfsprakenApp van Intramed was al hét digitale afsprakenkaartje en daarmee het visitekaartje van veel fysiotherapiepraktijken. Nu de AfsprakenApp gekoppeld is aan het online oefenprogramma Huiswerkoefeningen.nl, hebben cliënten alle gegevens overzichtelijk in één app. Wat het oplevert? Minder no-shows én sneller herstel.

Hoe handig een alles in één app is, merken sinds kort ook de cliënten van FysioHolland Twente in Enschede. Een moderne praktijk die zich sterk in de regio positioneert, mede dankzij de gemakken van online communicatie. Ook het contact met de fysiotherapeut over een afspraak of instructie voor een oefening leggen cliënten voortaan vanuit huis of op het werk. Alles vanuit één app.

Online gemak

Op de vestiging in Enschede is het een en al bedrijvigheid. Ergens tussen de cliënten die net hun gymschoenen aantrekken, vind je Roy Sprakel. Hij is onlangs aangetreden als collega-clustermanager, enthousiast en gedreven, met oog voor de wensen van de cliënten. Daarbij laat hij zich graag faciliteren door de technologische gemakken in het online fysiotherapeutisch zorglandschap.

Voor Sprakel zijn moderne communicatietechnologie en efficiënte praktijkvoering onlosmakelijk aan elkaar verbonden. De keuze voor de AfsprakenApp van Intramed was dan ook snel gemaakt, zeker nu de app geïntegreerd is met het online programma Huiswerkoefeningen.nl (HWO). De communicatie met de cliënten buiten de praktijk, bijvoorbeeld thuis, op het sportveld of op het werk, vindt nu grotendeels plaats via één app; van het maken van een afspraak voor een behandeling tot het helpen herinneren aan het doen van oefeningen.

No no-shows

Dat Sprakel een duidelijk belang hecht aan moderne communicatietechnologie, heeft te maken met zijn visie op de zorg. Volgens Sprakel vindt er een verschuiving plaats van de traditionele fysiotherapie naar een ‘blended’ traject waarin offline en online begeleiding steeds meer met elkaar verweven zullen zijn.

“Cliënten komen nu nog voor een halfuur behandeling of begeleiding naar onze praktijk en kunnen dan in de oefenzaal werken aan verder herstel. Sinds de koppeling van de Afsprakenapp met HWO kunnen ze ook in de thuisomgeving werken aan verbetering van hun bewegend functioneren. Daarbij kwam het nog wel eens voor dat cliënten de afspraak vergaten of een andere tijd in gedachten hadden. Met de AfsprakenApp heb je dit soort problemen niet meer. Het aantal no-shows is dan ook beduidend afgenomen sinds we de app een dag en een uur voor de afspraak een reminder laten versturen.”

Vaker contact

Sprakel gaat verder: “De AfsprakenApp was op onze locatie de eerste stap in de richting van een meer blended vorm van begeleiden. De volgende stap hebben we gezet met het gebruik van HWO. Nu de AfsprakenApp (met de reminderservice) is gekoppeld aan HWO, is het oefenprogramma voor de cliënt ook opgenomen in zijn agenda in de AfsprakenApp. De cliënt wordt daarmee niet alleen herinnerd aan zijn afspraak maar ook dagelijks aan het doen van de oefeningen. Bij HWO zit bovendien een feedbackoptie voor zowel de cliënt als de fysiotherapeut waarmee de cliënt kan aangeven hoe elke oefening is gegaan. Allemaal in dezelfde app. Cliënten hebben dankzij de app veel vaker contact met hun fysiotherapeut.”

Meer rendement

“Bij FysioHolland Twente richten ons in ons zorgaanbod op de specifieke wensen van de individuele cliënt, geholpen door de mogelijkheden van de technologie. Waarom zou je die niet benutten? Onze cliënten vinden zo’n app fantastisch en ook ons team van fysiotherapeuten werkt er graag mee. De app slaat bij allerlei soorten cliënten aan. De communicatie via de app komt gemakkelijk tot stand en stelt de begeleiding van onze cliënten centraal. Met minder tijd hebben we meer contact en bieden we vaker feedback, en dankzij meer therapietrouw stijgt het rendement van ons zorgaanbod. En dat dankzij een app.”

! De reden dat je deze inhoud niet kunt bekijken is omdat je de marketing cookies niet hebt geaccepteerd. Accepteer de marketing cookies om de inhoud te kunnen bekijken.

Klik hier voor meer informatie over de HWO-AfsprakenApp.

Meer informatie

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met het Service Centrum op telefoonnummer 0182 – 621 121 of per e-mail helpdesk@intramed.nl.