Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

Intramed_deskundig_menu

Uitstekende service

Alles draait om u. Daarom krijgt u van ons de beste kwaliteit met de beste service. Gescoord met een 9. Omdat we willen luisteren. We zijn u altijd van dienst, ook ’s avonds. Vriendelijk en effectief. Zodat u altijd verder kunt.

 

Vooruitblik Intramed versie 9.5

5 september 2018 – Nog deze maand komt Intramed versie 9.5 uit. We willen je alvast een korte vooruitblik geven op deze versie.
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is wat ons betreft een continu proces. We hebben daarom een aantal zaken verder uitgewerkt samen met klanten en in versie 9.5 meegenomen. Daarnaast zitten er ook een aantal andere mooie en interessante oplossingen in deze versie.

In het kader van de AVG breiden we de logging uit op het raadplegen van je patiënten. Zo is altijd inzichtelijk te maken wie toegang heeft gehad tot je patiënten. Als praktijkhouder wil je dat medewerkers alleen patiëntgegevens kunnen raadplegen van patiënten waarmee zij een behandelrelatie hebben, omdat het recht op privacy van de patiënt in acht genomen moet worden. Ook dit is optioneel in te schakelen. Voor medewerkers die vervolgens vanuit hun functie wel toegang mogen hebben, zoals een administratieve medewerker, zal toegang uiteraard wel mogelijk zijn.

Ook heb je in deze nieuwe versie de mogelijkheid om, in Intramed, via Zivver beveiligde mail te versturen. Noodzakelijk zodra je bijvoorbeeld een digitale factuur wilt sturen waarin persoonsgegevens staan.

Jeugdzorg GGZ
Voor de Jeugdzorg komen er ook een aantal verbeteringen. Soms wordt er vanuit de gemeentes met een beschikkingsnummer gewerkt van 9 cijfers (i.p.v. 8) in de toewijzing. In het scherm “Invoeren toewijzing Jeugdhulp (JW301)” is dit aangepast. Ook kun je nu met tijdseenheid 82 declareren wat ook steeds vaker voorkomt in de praktijk. Tenslotte hebben we het ook mogelijk gemaakt om met meerdere toewijzingen vanuit 1 bericht te werken.

Verslaglegging en Online diensten
Rond de verslaglegging en de Online diensten worden er ook een aantal mooie functies aangepast.
De omschrijving van de activiteiten van een PSK worden straks correct weergegeven binnen het behandelplan en de grafieken, zodat je ook bij herhaalmetingen niet terug hoeft te kijken naar eerdere metingen.
Bovendien is het scherm voor het versturen van de vragenlijsten geoptimaliseerd, zodat in één oogopslag duidelijk is welke acties mogelijk zijn. Er zijn nu duidelijke knoppen voor het versturen en annuleren van het aanbieden van vragenlijsten. Verder kun je straks meerdere vragenlijsten vanuit het behandelplan in één mail aanbieden. We begeleiden je in de werkwijze en je kunt per vragenlijst aangeven welke je digitaal wilt laten afnemen en dus wilt versturen naar je patiënt.

Ook passen we op het gebied van de Online vragenlijsten de automatische mailteksten aan. In een aantal situaties kreeg de patiënt meerdere mailtjes. Zoals bij het intrekken van een vragenlijst als je toch met de patiënt de vragenlijst hebt ingevuld. De patiënt kreeg dan alsnog een bericht. Dit wordt aangepast en de patiënt wordt niet onnodig belast.

Zodra er behandelplanonderdelen in het behandelplan voorkwamen waarbij er aan te bieden vragenlijsten klaarstonden voor de patiënt kon er niet meer worden geconverteerd naar een nieuwe versie van een verslagleggingsrichtlijn. Dit is straks aangepast.

Tenslotte wordt het ook mogelijk om zelf te bepalen welke velden worden getoond bij de inschrijving op je patiëntportaal. Met deze handige functie kun je straks zelf de velden inschakelen voor de gegevens die je minimaal wilt ontvangen vanuit een inschrijving vanaf je website. Dit versnelt het proces.

Verbeteringen uit het veld
We voeren meer fraaie verbeteringen door. Bij het afsluiten van Intramed krijg je straks een waarschuwingsvenster zodra de CQ/PREM om één of andere reden niet kan worden verstuurd.
Bijvoorbeeld zodra je internetprovider offline is of als er een verplicht veld binnen de instellingen in Intramed niet is ingevuld, zoals de praktijk AGB-code.

Voor Masterplan Kwaliteit in Beweging 5.0.1 (MKIB5.0.1) wordt de export van het veld ZVL-soort verwijzer aangepast. Voortaan wordt alleen de specialisatie van een verwijzer verstuurd en niet langer het zorgverlenersnummer.

Gebruikersgemak

Het wordt mogelijk om, als je externe (Word) documenten bewerkt vanuit Intramed, te blijven doorwerken binnen Intramed. Handig als er bijvoorbeeld een patiënt belt. Door een aanpassing is dit straks mogelijk.